صدای ما را از غرب می‌شنوید

این همه از مد گفتن و این که مد داره در خارج مردم رو هدایت می‌کنه و آمریکا سردمدار غربه (؟) و انحطاط اخلاقی و سقوط خانواده و این‌ها در غرب اتفاق افتاده و فرهنگ‌شون منحطه، بذارین ما هم دو کلمه بگیم: من این‌جا مد ندیدم. همون شلوار جین خودمون و یک تی‌شرت خیلی معموله. گاهی پسرها شلوار کوتاه بلند و دخترها شلوارکوتاه کوتاه می‌پوشن (معمولا شلوار پسرها بلندتر هست و گویا اگر کوتاه باشه، تمایلات همجنس‌گرایانه رو نشون می‌ده). در هر حال هم به احتمال زیاد لباس به چیزی شبیه به پیژامه‌ی توی خونه یا لباس‌خواب که ما می‌شناسیم بیش‌تر شبیه هست تا لباس بیرون (به نظرم باز بودن لباس‌ها بیش‌تر تمایلات دمایی رو نشون می‌ده تا تمایلات ج.ن.سی!). خیلی از مردم دمپایی عربی می‌پوشن و وقتی راه می‌رن دمپایی رو خرخر دنبال خودشون می‌کشن (خودتون تصور کنین که این وضعیت چه قدر مد رو به یاد می‌آره!). توی خیابون و اداره و مرکز خرید الزاما لباس نو به تن مردم نمی‌بینین؛ همون لباس همیشگی که همه جا می‌پوشن به تن‌شونه. جواهر و زینت‌آلات هم در حد ساده استفاده می‌کنن چنان که بیش‌تر از این که مد رو تداعی کنه، تلاش دلسوزی برانگیزی رو برای زیبا شدن به یاد می‌آره. مفهوم خانواده و تعهد مهمه (دست کم در ظاهر که ما دیدیم). دین و خدا و پیغمبر هم در زندگی از اهمیت خیلی بالایی برخورداره (باز هم دست کم در ظاهری که ما دیدیم). حالا این که چرا قضیه تا این اندازه متفاوت با اون چیزیه که ما شنیده بودیم، خدا می‌دونه. آیا تگزاسی که ما توش زندگی می‌کنیم دهاته و بقیه‌ی آمریکا از اون خارج‌هاست که همیشه می‌گفتن؟ خدا می‌دونه!

4 thoughts on “صدای ما را از غرب می‌شنوید”

  1. “مفهوم خانواده و تعهد مهمه (دست کم در ظاهر که ما دیدیم). دین و خدا و پیغمبر هم در زندگی از اهمیت خیلی بالایی برخورداره (باز هم دست کم در ظاهری که ما دیدیم).”

    به نظرم در این قسمت تگزاس بودن شما خیلی مهمه.

  2. تگزاس و هرجای دیگری از امریکا به جز نیویورک، سانفرانسیسکو، لس‌انجلس، بوستون، شیکاگو و اطرافش‌! تقریبا همه مناطق میانی و جنوبی امریکا همانطوری است که تو گفتی

  3. رفته بودم سينمای دانشگاه، خانمی را ديدم که غلیظ آرايش کرده بود. گفتم اين بايد ايرانی باشد و چند لحظه بعد داشت با همسرش فارسی صحبت می‌کرد.
    ولی اين که نوشتی، به نظر بيشتر نشان از تهاجم فرهنگی ايران اسلامی دارد که آرمان‌های اصيل انقلاب را به سردمدار غرب نيز صادر کرده و ديری نمی‌پايد که نيويورک و سن فرانسیسکو و لس آنجلس و … هم به دامان تربيت ناب اسلامی خواهند افتاد. و بعد تهاجم فرهنگی غرب باعث خواهد شد که اين فرهنگ به ايران هم برسد!

    راستی بوستون رو شک دارم اين جوری باشه رامين.

  4. راستش دست کم از نظر «مد» و موارد مشابه، من هم احساس کردم بوستون چیزی در مایه‌های تگزاس خودمونه!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *