معلوم نیست پدر مادرش کی بودن

دوست گفته بود «یک سری حرف‌ها است که اگر از کسی بشنوم دیگر نمی‌توانم هیچ دوستی را با او ادامه دهم. لزومن هم فکر نمی‌کنم که آدم بدی است ولی حس می‌کنم معاشرت با او دیگر لذتی ندارد. مثال‌هایش: نژادپرستی خصوصن علیه عرب‌ها و افغان‌ها، عشق کورش و داریوش بودن، قضاوت و تعیین تکلیف برای زندگی خصوصی افراد، کلیشه‌های جنسیتی». ضمن بلند کردن کلاه به احترام صحبت‌های ایشون، این رو هم من اضافه می‌کنم: اون کسانی که اون قدر وقیح هستن که به خودشون اجازه می‌دن در مورد یک بچه قضاوت کنن بر مبنای اینکه پدر و مادر اون بچه در زمان بچه‌دارشدن* در چه وضعیتی (state ای) بوده‌اند. اگر اون پدر و مادر ازدواج طبق نظر ایشون کرده باشن، اون بچه تایید شده وگرنه اون بچه مورد تایید ایشون نیست و حاضرن دهن رو باز کنن و هرچی که در توان دارن بار اون بچه بکنن. ای [بوق] اون مرام و مسلکی که انسان رو تا به این‌جاها می‌یاره.

* شما بگو جفت‌گیری. هرچی.

پس نوشت: آقا مثال‌های فاجعه‌ای از گفته‌های واقعی در دست دارم که ترجیح می‌دم فعلا ننویسم، چون مطمئن نیستم چه کسانی این‌جا رو می‌خونن. چند سال دیگه حتمن خواهم نوشت.

4 thoughts on “معلوم نیست پدر مادرش کی بودن”

  1. به مریم: اعتراض که چه عرض کنم. همیشه اعتراض داریم، فقط هر از گاهی یک نفر یک تلنگر می‌زنه، ما هم یادمون می‌یاد!

  2. یه سری از خانواده ها تو ایران به دنبال اثبات مفهوم مبهمی به اسم اصالت چه شجره نومچه ها که درست نمی کنند و می رن چاپش هم می کنن مردم آگاه شن. معمولن هم بالاخره یه جوری ثابت می کنن به یه جای مهمی می خورن مثلا خدا،…پیغمبر یا اگه نشد حالا یه مجتهدی چیزی . خلاصه قضیه خون قرمز تر و اینا.

    یه خانواده ای رو می شناختم که جو گیر شده بود افتاده بود دنبال این کارا. بعد از تحقیق فراوان به نقطه ای در جد شناسی رسیدن که در اون نقطه معلوم نبود پدر و مادرشون کین و شواهد “خطرناکی” در این زمینه مطرح بود. اونا که بیخیال شجره نومچه شدن. اما بد نیست ملت نجیب ایران گاهی هم این احتمالات واقعی رو در مورد خودشون در نظر بگیرن و سعی کنن با این جور چیزا عاقلانه تر برخورد کنن. بهشون میگی؟

  3. به آزاده: یعنی یک پست بنویسم و از غفلت نجات‌شون بدم؟ :)
    اتفاقا، «اصالت گفتی و کردی کبابم». از این مورد هم دل خونی داریم که خودش پست جداگانه‌ای می‌طلبه.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *