استفاده از نرم‌افزار jMemorize برای یادگیری لغت‌های جی‌آرای (GRE)

مطالب این نوشته عمدتا به دست کاوه دانشور درست شده‌اند که اگه سوالی داشته باشین می‌تونین با خودش تماس بگیرین. برای لغت‌ها اول این مجموعه و بعد این مجموعه رو توصیه می‌کنم که این مجموعه‌ها اطلاعات من رو دارن و پیشنهاد می‌کنم قبل از استفاده با رفتن به منوی فایل و بعد اکسپورت، ریست کنین.

برنامه‌ای هست به نام jMemorize که می‌تونین اون رو از این آدرس بگیرین:

http://jmemorize.org

قبل از هر چیز این رو بگم که من از این برنامه به شکل نسبتا منظم استفاده کردم و نتیجه‌ی خیلی خوبی هم گرفتم (به این ترتیب که نمره‌ی بخش وربال جی‌آرای‌ام رو تقریبا دویست نمره افزایش دادم). این برنامه بر اساس روش یادگیری جعبه‌ی لایتنر کار می‌کنه و در کل روش مناسبی برای یادگیری لغت هست (البته در حالت کلي‌تر برای یادگیری روش مناسبی به نظر مي‌رسه). با استفاده از این برنامه مي‌تونین تعدادی فلش کارت رو یاد بگیرین که در هر طرف‌اش یک چیز نوشته شده و شما مي‌تونین این دو تا طرف رو با هم یاد بگیرین. مثلا مي‌تونه در یک طرف یک لغت مشکل نوشته شده باشه و در طرف دیگه معنی اون لغت باشه. از قرار معلوم با روش نمایی می‌تونین با کمترین وقت ممکن که برای یادگیری صرف می‌کنین یک مجموعه مطلب رو یاد بگیرین.

در مورد طرز کار با برنامه، چند خط می‌نویسم. اما قبل‌اش این رو یادآوری کنم که دستورات زیر برای نسخه‌ی قدیمی‌تر این برنامه نوشته شده‌اند، هرچند که بعیده که برنامه‌ی نسخه‌ی جدید با نسخه‌ی قدیمی تفاوت‌های بنیادی داشته باشه.

برنامه اونطوری نیست که خودش بپره بالا. شما باید خودتون هر روز ( یا روزی چند بار) برین توش و دکمه Learn رو بزنین و ببینین برای اون روز نوبت مرور کدم لغت هاست. بعضی وقت ها ممکنه اصلا دکمه Learn خاموش باشه و یعنی توی اون زمان نوبت مرور چیزی نیست. پس اون زمان به کارهای دیگه برسین!

برنامه دو جور تنظیم داره:
یکی از تنظیم هاش همونه که توی قسمت Learn هست و توی قسمت General ش. یه جا داره به اسم Dislimiter که در واقع تعیین می کنین که توی هر جلسه تمرینی که برنامه رو باز می کنین، چند تا لغت رو یاد بگیرین (مثلا تصمیم مي‌گیرین که تعداد پنج تا لغت رو بهتون یاد بده). یا اینکه می تونین به جاش یک محدودیت زمانی بگذارین. یعنی توی هر جلسه چند دقیقه مي‌خواین براش وقت بگذارین (مثلا تعیین مي‌کنین که به اندازه‌ی ده دقیقه باهاتون کار بکنه). حالا اگر مثلا محدودیت 8 تا لغت بگذارین، اینقدر اون هشت تا لغت رو جلوی چشم‌تون میاره که بالاخره درست حدس بزنین. حتا اگر در مورد یکی‌شون اشکال داشته باشین، به طور پیوسته تکرارش مي‌کنه. یعنی تا وقتی که بگین که یاد نگرفتین، همچنان سوال می‌پرسه که یاد گرفتین؟ البته نگران یادگیریش نباشین. چون به فرض اینکه یاد نگرفته باشین هم باز توی روزهای آینده دوباره می‌یاد جوی چشم‌تون و اگر اونجا اشتباه کنین دوباره می‌ره توی Deck اول!

تعیین شکل یادگیری: به تعداد کارت یا زمان

خلاصه اینکه اون چند لغت یاد گرفته شده رو می بره توی Deck بعدی. حالا اینکه شما برای اون جلسه‌تون چند تا لغت برای مرور خواهین داشت بستگی به تعداد روزهایی داره که از یادگیری قبلی‌تون گذشته. اگر هم بخواین می‌تونین براش محدودیت زمانی بگذارین یعنی توی هر جلسه مثلا سه دقیقه رو به یادگیری اختصاص میدین. البته یادتون باشه که تا وقتی که دکمه Learn روشنه و کار می کنه یعنی اینکه شما برای اون روزتون هنوز لغت هایی دارین که باید بخونین (مطابق منحنی یادگیری). بنابراین در روز می‌تونین سه چهار تا جلسه چند دقیقه‌ای برگزار کنین تا اینکه در آخر روز دکمه Learn رو خاموش ببینین. البته توی هر کدوم از جلسات هم هر وقت خسته شدین مي‌تونین Stop Learning رو بزنین و همه چیز رو بذارین کنار. ولی خودش حساب لغاتی که یاد گرفتین رو داره.

یکی دیگه از تنظیم هاش همونه که توی قسمت Learn هست و توی قسمت Schedule ش. اونجا برای خودتون می‌تونین منحنی یادگیری رو تعریف کنین (Custom) و یا این‌که یکی از برنامه های Default خودش رو اجرا کنین. من خودم با همون سیستم لایتنر یعنی نمایی استفاده کردم که خیلی هم مناسب بود و در کم‌ترین زمان ممکن یاد می‌ده. در واقع فواصل زمانی بین Deck ها رو تعیین می کنین. مطابق سیستم لایتنر اولین تکرار بعد از یادگیری (که از همه مهمتر هم هست) توی 24 ساعت اوله. طبق سیستم لایتنر تکرار بعدی فکر مي‌کنم دو روز بعد باشه. خلاصه خودتون با توجه به شرایط درستش کنین. اینطور که میگن بعد از یک ماه دیگه اون لغت میره تو حافظه بلند مدت و دیگه بیرون نمیاد.

بعد از این کاری که باید بکنین اینه که از برنامه استفاده کنین و اگه لغتی بود یاد بگیرین. خودش دیگه بر اساس فواصل زمانی لغت ها رو براتون نمایش می‌ده و فقط کافیه که روزی چند بار بهش یه سری بزنین و ببینین اون روز برای یادگیری چی دارین. چه از لغت‌های قبلی که نوبت تکرارشونه و چه از لغت‌های جدید. همین!

یک چیز هم من اضافه کردم. از اون جایی که تعداد لغت‌ها زیاده، احتمالا مواجه شدن ناگهانی شما با هزار و دویست لغت کمی وحشتناک به نظر برسه و ترجیح بدین روی لیست‌های کوچیك‌تر کار بکنین. برای این کار یک فولدر (این طور که در برنامه هست یک Category) دیگه در نظر گرفتم به اسم Kept که می‌تونین قسمت عمده‌ی لغت‌ها رو توی اون بندازین و تنها تعداد محدودی لغت رو در فولدر Learning بگذارین. کافیه که هر بار که یاد می‌گیرین از همون فولدر Learning باشه (یعنی روی اون دکمه‌ی Learn رو بزنین) که با تعداد محدود لغت سر و کار داشته باشین. بعد که لغت‌ها رو یاد گرفتین، دوباره از فولدر Kept لغت بیارین و بذارین جلوی دست که یاد بگیرین.

بنا به نظر آگاهان، بهتره که لغت‌ها رو با جمله حفظ کنین چون شنیده‌لم که اگر تنها به حفظ کردن معنی اکتفا کنین، سر امتحان احتمال فراموشی وجود داره.

یک نکته‌ی دیگه از نظر آگاهان: می‌گن که بهتره که در کنارش مطالعه هم داشته باشین. مثلا مقالاتی که کمی سنگین هستن از روزنامه‌ها و مجلات خوب بخونین که کاربرد واقعی لغت‌ها رو ببینین که دیگه از ذهن‌تون بیرون نره. من خودم امتحان کردم و دیدم که وقتی که کاربرد واقعی لغت رو در روزنامه می‌بینم، خیلی عمیق در ذهنم می‌شینه و خیلی بهتر یاد می‌گیرم تا وقتی که تنها به حفظ کردن معنی اکتفا کنم.

در پایان این رو اضافه کنم: هر موقع به هر شکلی سوالی در مورد این مطالب داشتین (و یا احیانا سوال‌های دیگه‌ای که امکان کمک داشته باشیم)، به راحتی با من یا کاوه تماس بگیرین و بپرسین. خوشحال مي‌شیم که بتونیم کمکی بکنیم.

یک مورد پایانی: آقای سهند قویدل زحمت کشیدن و دو مجموعه لغت جدید فرستادن که می‌تونین این چهار هزار لغت و مجموعه لغت‌های انگلیسی رو دانلود کنین.

54 thoughts on “استفاده از نرم‌افزار jMemorize برای یادگیری لغت‌های جی‌آرای (GRE)”

  1. جل الخالق! این آدمیزاد چه چیزها که درست نمی کنه. راستی اگه گفتین وجه تشابه ما و شما چیه؟

  2. آهان یادم رفت بگم که واژگان شتری کلاً از 8 لغت تشکیل شده: شتر، بچه شتر، صحرا، آب، علف، مار، یک، دو، خیلی

  3. خیلی مفید بود، لیکن از ما که گذشت.جوونها استفاده کنند.
    در ضمن از شتر عزیز درخواست میکنم که کوتاه بیاد و به ugd تغییر نام بده.
    از این فرصت استفاده میکنم به احسان مظلوم هم سلام میدم. شعرهای زیبایی در “صورت کتاب” گذاشتی.
    روزبه نظرت چیه؟ میتونیم این پیغامهای مریم خانوم به الهام خانوم در اینجا را گسترش بدیم و یک “دیوار عمومی” برای پیغام رسانی داشته باشیم.

  4. سلام وقت بخیر
    تنظیمات پیش فرض با این نرم افزار فارسی شده کدام هست؟
    دیگه اینکه چطوری می شه چند تا فایل را ذخیره کرد؟مثلا من می خوام شعر هم حفظ کنم و فایلی به نام شعر می خوام ذخیره کنم باید چکار کنم؟
    با تشکر وقدردانی از زحمات شما

  5. به آقا یا خانم حصاری: این نرم افزار فارسی نشده و در واقع هر طور کارتی که مایل باشین می‌تونین بسازین. زبون‌اش می‌تونه (تا جایی که می‌دونم) فارسی هم باشه.
    برای ذخیره‌ی چند فایل، اگه اشتباه نکنم باید به منوی «فایل» برین و اون جا یک مجموعه‌ی جدید درست کنین. از این به بعد هر لغتی که می‌خواین وارد کنین، توی همون مجموعه وارد کنین و هر موقع می‌خواین که اون مجموعه رو یاد بگیرین، از منوی «فایل»‌ اون مجموعه رو باز کنین و یاد بگیرین.

  6. سلام، می تونین فایل jml لغات رو بزارین رو سایت؟ ممنون می شم

  7. به پویا: پست رو تغییر دادم و فایل‌ها رو گذاشتم. اگر فایل دانلود نشد یا مشکل دیگه‌ای بود، لطفا به من بگین که درستش کنم.

  8. دوست عزیز این برنامه erorr میده هنگام باز کردن فایل لفت ها اگه راهنمایی کنید ممنون میشم پسوند یکی XML , یکی JML هستش

  9. به امیر: قاعدتا باید فایل با پسوند JML کار بکنه. من نسخه‌ی خودم رو با ایمیل براتون می‌فرستم و امتحان کنین.

  10. دوستان عزیز من قبلا با این برنامه کار کردم
    کافیه در گوگل به دنبال مجموعه لغات آشنا مثل تافل آیلتس یا … جستجئ کنید. یک فایل پیدا می کنید که توی برنامه ایمورت می شه و نیاز نیست این لغات رو یکی یکی خودتون دستی وارد کنید
    از آقای دانشور هم بابت مقاله آموزشی شون ممنون

  11. سلام. خیلی ممنون از راهنماییهاتون. ببخشید من چند تا سوال دارم میشه کمکم کنید؟
    سوال اول: من خودم دارم یه سری فلش کارت از لغتایی که می خونم تهیه می کنم ولی نمی دونم چه طوری باید تلفظ ها رو به کارتام اضافه کنم.
    سوال دوم: یه تعداد خیلی زیادی لغت هست که من اونارو دسته بندی کردم. چه طوری می تونم هر یه تعداد خاصی رو تو learning بزارم. ایا این ÷وشه های مختلفی که درست کردم وقتی learning رو می زنم میره لغاتو از همه پوشه ها مییاره یا فقط از همون پوشه انتخاب شده مییاره?

  12. به خان سمیه: من مطمئن نیستم که آیا برنامه کاراکترهای فونتیک رو هم قبول می کنه یا نه. پیشنهاد می کنم امتحان کنین تا ببینین آیا می تونین تلفظ ها رو ازجایی (مثلا لغت نامه های آنلاین) کپی و پیست بکنین یا نه. در مورد مجموعه لغت های مختلف که نوشته بودین، به نظرم به ترین کار همینه که در «کتگوری» های مختلف لغت بگذارین. این قسمت از متن رو دوباره کپی می کنم: یک چیز هم من اضافه کردم. از اون جایی که تعداد لغت‌ها زیاده، احتمالا مواجه شدن ناگهانی شما با هزار و دویست لغت کمی وحشتناک به نظر برسه و ترجیح بدین روی لیست‌های کوچیك‌تر کار بکنین. برای این کار یک فولدر (این طور که در برنامه هست یک Category) دیگه در نظر گرفتم به اسم Kept که می‌تونین قسمت عمده‌ی لغت‌ها رو توی اون بندازین و تنها تعداد محدودی لغت رو در فولدر Learning بگذارین. کافیه که هر بار که یاد می‌گیرین از همون فولدر Learning باشه (یعنی روی اون دکمه‌ی Learn رو بزنین) که با تعداد محدود لغت سر و کار داشته باشین. بعد که لغت‌ها رو یاد گرفتین، دوباره از فولدر Kept لغت بیارین و بذارین جلوی دست که یاد بگیرین.

  13. با تشکر از روزبه و کاوه عزیز به خاطر این اطلاعات مفید. به درستی می فرمائید. واقعاً نرم افزار خوبیه. من 3 ماه پیش با هاش آشنا شدم 2 ماه هم 504 رو فول شدم. فقط میخواستم ببینم فلش کارت واسه بقیه لغات مهم مانند GRE،Essential،1100و… با نعنی فارسی و پسون د jml دارید اینجا آپ کنید. من تمام فلش کارت های لغت با پسوند Jml رو دارم اما فقط 504 معنی فارسی داره. اگه دارید لطفاً ایمیل کنید. ضمناً آیا میشه تلفظ اضافه کرد یا نه.
    بازم ممنون

  14. به آقای رضا: ما تنها همین دو مجموعه‌ای رو داریم که فایل‌هاشون رو گذاشته‌ام. برای تلفظ هم احتمالا باید ببینین که آیا از کاراکترهای فونتیک (مثلا) پشتیبانی می‌کنه یا نه. ما ایده‌ی خاصی نداریم.

  15. سلام دوستان عزیز من در حال درست کردن جی برگهای زبان بصورت تست های جهارگزینه ای هستم در صورت تمایل ایمیل بزنید تا بصورت رایگان براتون ارسال کنم sahand_gha@yahoo.com

  16. سلام
    خیلی نرم افزار جالبیه
    فقط اینکه خیلی طوول میکشه لغات رو وارد کنیم از کجا میشه کامل copy paste کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  17. سالم ممنون از مطالب خوبتون
    توی این نرم افزاری که من استفاده می کنم همیشه دکمه learn روشن هستش آیا نرم افزار مشکل داره؟

  18. به ناشناس: فکر کنم تنها راه موجود (و سرراست) اینه که دونه دونه وارد کنین. شاید هم بتونین ساختار فایل داده‌ها رو پیدا کنین و متناسب با اون به شکل دسته‌ای لغت‌ها رو وارد کنین.

    به خانم شیما: وقتی که مشغول یادگیری نیستین، اون دکمه باید روشن باشه. اما وقتی که مشغول یادگیری هستین (یعنی لغت‌ها رو نشون می‌ده) نباید دکمه سبزرنگ باشه.

  19. با سلام ،من این برنامه رو دانلود کردم در قسمتی که قید کرده لغاتی که قصد داریم وارد نرم افزار کنیم مشکل دارم میرم به منوی باز کردن وبعد 504 رو انتخاب میکنم وبعد openاما هیچی نمیاد باید چیکار کنم؟

  20. نازنین: من دو فایل هم گذاشته بودم. پیشنهاد می‌کنم اون‌ها رو امتحان کنین (به نظرم اون‌ها باید کار بکنن). فایل‌های ۵۰۴ هم به نظرم باید با همین فرمت و سازگار با این نرم‌افزار باشن تا کار بکنن.

  21. همون vocabulary و java runtime ?نمی دونم باید چی کار کنم میشه توضیح کامل بدبن نحوه کار با برنامه رو؟

  22. نازنین:
    – به این صفحه برین و دکمه‌ی دانلود رو بزنین:
    http://sourceforge.net/projects/jmemorize
    فکر می‌کنم این کار رو قبلن انجام داده باشین که فایل جاوا رو دارین.
    – بعد روی اون فایل دابل کلیک بکنین. اگر همه چیز درست پیش بره، باید برنامه باز بشه.
    – اگر برنامه باز نشد، احتمال داره که جاوا رو نصب نکرده باشین که باید برای اون برین و فایل مخصوص نصب جاوا رو پیدا بکنین و روی کامپیوترتون نصب بکنین.
    – وقتی برنامه باز شد، به همین آدرسی که داده‌ام برین و فایل لغت‌ها رو دانلود کنین (که فکر می‌کنم شما این کار رو کردین).
    – به داخل برنامه برین و از داخل منوها گزینه‌ی open رو انتخاب کنین و فایل لغت‌ها رو انتخاب کنین.
    – اگر فایل باز شد، دکمه‌ی learn رو بزنین.

  23. سلام
    ممنون از سایت و اطلاعات بسیار خوبتان
    یک سوال داشتم. وقتی فایل شما را ذخیره می کنم و در نرم افزار باز می‌کنم اطلاعات و کارتهای خوانده شده نفر قبلی ذخیره شده است من چگونه می‌توان ان زا فرمت کنم و به حالت اولیه بر گردانم؟ امیدوارم منظور سوالم را فهمیده باشید
    باتشکر فراوان

  24. مژگان: فکر می‌کنم منظورتون رو متوجه شدم. به منوی file برین و از اون‌جا export رو انتخاب کنین و بعد گزینه‌ی آخر Lesson without personal learn data رو انتخاب کنین و یک فایل جدید بسازین. از این به بعد از اون فایل جدید استفاده کنین.

  25. سلام
    من برنامه رو نصب کردم و فایل مربوط به 450 لغت تافل رو هم بهش اضافه کردم. اما مشکلی که دارم اینه که در بخش تنظیمات جنرال نمی تونم هیچ گزینه ای رو تغییر بدم و تنها گزینه فعال Unlearned Card هست و نمی تونم گزینه Unlearned و Expired Card ها رو با هم انتخاب کنم. چون تازه شروع به استفاده از این نرم افزار کردم خیلی درست نمی دونم که چی به چیه، ممنون میشم راهنماییم کنین.

  26. ندا: اگر گزینه‌ی Learn Expired Cards براتون غیرفعال هست، پس به این معنیه که همه‌ی کارت‌هایی که باید مرور می‌کردین رو مرور کردین (یا اصلن هیچ کارتی رو هنوز یاد نگرفتین). شما به Learn Unlearned Card ادامه بدین و بعد از یکی دو روز (بسته به این که چه الگویی رو انتخاب کرده باشین) کارت‌های Expired هم برای یادگیری ظاهر می‌شن.

  27. سلام
    ببخشید میشه منو راهنمایی کنید؟
    1. می خواستم ببینم امکان اینکه لغات رو از یه فایل به فایل دیگه (نه از یه کتگوری به کتگوری دیگه) انتقال داد هم وجود داره یا نه؟
    2. چون حجم فایلم بالاس وقتی که مرور می کنم مثلا 100 لغت رو برنامه ارور میده و میگه مشکلی تو سیو کردن وجود داره و باید تکه تکه مثلا 20 لغت 20 لغت مرور کنم که گاهی برای اون هم ارور میده و دوباره مجبورم بخونم :( شما می دونید مشکل از کجا می تونه باشه؟
    خیلی خیلی ممنونم

  28. الی:
    ۱) من الان به محتوای فایل نگاه کردم. به نظر می‌رسه که متنی باشه و بشه به راحتی محتویاتش رو کپی کرد و جای دیگه گذاشت. پیشنهاد می‌کنم روی یک نسخه‌ی آزمایشی (و نه نسخه‌ی اصلی که دارین روش کار می‌کنین) این کار رو امتحان کنین: یکی از فایل‌ها رو باز کنین و محتویاتش رو از اون‌جا که نوشته Card در فایل دیگه کپی کنین. شاید به این ترتیب کارت‌هایی که کپی کردین، در فایل یادگیری دیگه نشون داده بشه.
    ۲) نه، اطلاعی ندارم. من همچین مشکلی نداشته‌ام.

  29. ممنونم از پاسخگویی، بله میشه یکی یکی کپی کرد
    ولی من منظورم یکدفعه ای بود که نمیشه 70 کارت رو جا به جا کرد؟ مثل اینکه نمیشه :(
    مرسی

  30. الی: منظور من این بود که همه ی چند خط رو با هم کپی و پیست بکنین. اگر امکانش باشه، لازم نیست برای تک تک کارت ها این کار رو بکنین و می تونین کل مجموعه رو با هم کپی و پیست کنین.

  31. اممم ببخشید، یعنی برم تو یه کتگوری چندتا کارت رو مارکدار کنم و بعد کپی، برم تو فایل دیگه پیست کنم؟
    اینکارو کردم، جواب نداد، نشد

  32. نه، منظورم این بود که فایل‌ها رو با یک برنامه‌ی دیگه باز بکنین، مثلن نوت پد در ویندوز (یا تکست ادیتور در مک) و از اون جا متن مربوط به کارت رو انتخاب کنین (با کلیک موس یا فلش‌های صفحه‌کلید) و توی همون نوت پد هم کپی پیست رو انجام بدین.

  33. واسه این کار نرم‌افزارهای زیادی هست. یکی از اونهایی که خود من باهاش کار کردم و به نظرم خیلی ساده و کارآمد هم هست، افزونه AnyMemo نام داره که می‌تونید روی اندروید نصب کنید (مجانی). نمی‌دونم که نسخه‌ای هم برای iPhone داره یا نه (حدس می‌زنم که نداشته باشه!). این افزونه خودش یک پایگاه داده موضوعی آنلاین برای زبان‌های گوناگون داره که می‌تونید با باز کردن برنامه به طور مستقیم به‌ش دسترسی پیدا کنید و اونها رو دانلود کنید. در بخش انگلیسی، چند نسخه هم برای آزمون‌های زبان مانند GRE و TOEFL داره.

  34. سلام آقای دانشور
    خیلی خیلی ممنون از اطلاعات مفیدی که در مورد یادگیری واژه های جی آر ای در سایتتون گذاشتید.من تازه تصمیم به خوندن برای امتحان جی آر ای گرفتم و خیلی خوشحالم که در همین ابتدا با اطلاعات جالبتون آشنا شدم. من جاوا رو، رو سیستمم نداشم، دانلودش کردم و بعد نرم افزار jMemorize رو دانلود کردم. نمی دونم تنظیمات خاصی واسه نصب این برنامه لازمه؟ من هنوز موفق نشدم فایل رو باز کنم. روی فایل دانلود شده که کلیک می کنم بخش های مختلفی داره اما من بخشی که بتونم این برنامه رو نصب کنم نمی بینم. ممنوم می شم راهنماییم کنید. بسیار بسیار سپاسگزارم.

  35. خانم سمانه: اگر جاوا رو نصب کردین، قاعدتن باید برنامه باز بشه. اول اون رو باز کنین و اگر یک محیط خالی بهتون نشون داد، پس تا به این جا درست بوده. بعد از طریق منوها برین و فایل جدیدی رو باز کنین و موقع انتخاب، یکی از دو فایلی رو که بالا گذاشته ام باز کنین. خبرش رو بدین که آیا کار کرد یا نه. اگر لازم شد، یک اسکرین شات از برنامه بگیرین و بفرستین، شاید بتونیم پیدا کنیم که مشکل چی بوده.

  36. ممنونم آقای دانشور از وقتی که برای راهنمایی گذاشتین. نمی دونم درست متوجه شدم یا نه. اول جاوا رو باز کنم و فایل لغت ها رو تو جاوا باز کنم؟ (اگر درست متوجه شدم) فایل باز می شه اما خونده نمی شه. اسکرین شاتش رو خدمتتون میفرستم. اگر منظور برنامه هست، برنامه فقط به شکل یه فایل RAR دانلود شده و روش که کلیک می کنم فقط پوشه های مختلف رو بهم نشون می ده خودِ برنامه فعال نمیشه!!! خیلی خیلی ممنونم از راهنماییتون.

  37. I just tried it
    The file that you download is not rar, but it is jar
    just double click on that and open it
    the program should show up which has some buttons, but is empty
    if you have that, then download one of the files of words in the post
    click open in the jMemorize program
    select the file that you just downloaded

  38. I think my problem is that the program I have downloaded does not show such an empty screen with those buttons, I have sent you a picture of what I see when I double click on the downloaded file.
    Thank you so much for your time and attention.

  39. سلام
    من بالاخره موفق شدم هر دو برنامه رو نصب کنم. به نظر می رسه که نصب جاوا روی ویندوز 7 گاهی اوقات مشکل باشه. از طریق راهنمایی یکی از دوستانم یه این روش تونستم جاوا رو به راحتی روی سیستمم نصب کنم. شاید این روش برای دوستانی که با کمی دشواری در نصب جاوا روبرو هستند مفید باشه. من عیناً نقل قول دوستم رو میذارم: “سلام.
    اول جاوا رو از اینجا دانلود کن.من دانلودش کردم و گذاشتم توی فضای خودم.فکر کنم راحت دانلود بشه.
    http://aminy.persiangig.com/Software/jre-7u40-windows-i586.exe/download
    بعد نصبش کن.
    بعد از نصب اگر ویندوزت اکس پی بود که باید روی فایل برنامه ات دابل کلیک کنی باز بشه و مشکل خاصی نباشه.
    اگه ویندوزت سون بود
    اول برو توی این مسیر
    Start\All Program\Accessories
    روی
    Command Prompt
    راست کلیک کن و گزینه
    Run as Administrator
    رو بزن
    یه پنجره سیاه باز میشه.
    خب حالا این خط زیری رو کپی کن و ببر توی اون پنجره سیاهه راست کلیک و پیست کن.
    assoc .jar=jarfile
    بعدش هم اینتر رو بزن.
    حالا این خط دیگه هم به همون صورت
    ftype jarfile=”C:\Program Files\Java\jre7\bin\javaw.exe” -jar “%1″ %*

    بعدش هم پنجره رو ببند.
    یه فایل ، ضمیمه ایمیل میزارم دانلودش کن .همه فایلهای لازم توش هست.
    فقط از حالت فشرده درش بیار بعد هر جا خواستی با همون پوشه اش کپی کن.
    یه فایل هست داخلش بنام
    launcher
    روی اون دابل کلیک کنی برنامه باز میشه.
    یه پنجره اضافی سیاه هم باهاش باز میشه که عادیه.برنامه رو ببندی اونم خودش بسته میشه.
    فقط این فایل
    launcher
    با فایل جاوا برنامه کنار هم باشن همیشه.یعنی تو یه مسیر و پوشه.
    روی سیستم خودم که سون داره امتحان کردم.
    ظاهرا جاوا یه مشکلات تکنیکی داره با ویندوز سون. اگه راه راحت ترش رو پیدا کردم که با دابل کلیک باز بشه خبر میدم .
    امیدوارم که واسه تو هم کار کنه.”
    این روش رو من اجرا کردم و خیلی خوب جواب داد. اما بالاخره دوستمون تونست مشکل نصب جاوا رو روی ویندوز 7 به روش راحت تری حل کنه،که راحت تر از روش بالاست، من هر دو فایل رو به صورت زیپ دارم. اگر دوستانی در نصب با مسئله مواجه شدند می تونم خدمتشون فایل ها رو ارسال کنم. باز هم از آقای دانشور به خاطر آشنا کردنم با این نرم افزار هیجان انگیز و فوق العاده کاربردی تشکر و قدردانی می کنم.

  40. با سلام و عرض خسته نباشید
    من لغات Vocabulary for High School Students رو با این نر م افزار تا درس 6 تهیه کردم. ولی وقتی می خوام دوباره بازش کنم مشکل باز کردن فایلش رو داره. این مشکل برای لغات 504 به وجود نیومد و هر وقت بخوام می تونم ازش استفاده کنم. خیلی لغات با این نوشته بودم حالا باز نمیشه:((((((( اگه کسی بتونه راهنمایی کنه ممنون میشم. فقط به فایل Vocabulary for High School Students گیر میده ولی فایل های دیگه رو باز می کنه…..

  41. محمد: من نمی دونم مشکل از کجاست. تنها پیشنهادی که به ذهنم می رسه اینه که فایلش رو با یک نرم افزار ساده ی پردازش متن، مثل نوت پد در ویندوز، باز بکنین و در کنار یک فایل که کار می کنه (مثل ۵۰۴) کنار هم قرار بدین و خط به خط مقایسه بکنین. شاید از اون جا متوجه بشین که مشکل فایل شما از چی بوده. اگر لازم شد، می تونین مثلن توی خود متن فایل تون هم دست ببرین (توی همون ویراستار متنی ساده) و شاید به این ترتیب مشکل حل بشه. البته نیاز به گفتن نیست که حتمن قبل از این کار از فایل هاتون بک آپ تهیه بکنین که اگر چیزی خراب شد، فایل هاتون رو از دست ندین.

  42. سلام. ببخشید من یه مشکلی دارم. الان زبان برنامه فارسیه ولی یه سری فلش کارت دارم که معنی لغات اونا به فارسی نوشته شده. مثلا همین 504. ولی وقتی معانی رو نمایش می‌ده اون قسمتای فارسیش رو درست نشون نمی‌ده. یعنی با یه حروفی نشون میده که مشخصه نتونسته زبان فارسی رو تشخیص بده.
    ممنون میشم اگه کسی راهنماییم کنه.

  43. خب مشکل از فونتش بود. ببخشید وقتتونو گرفتم.

  44. سلام من واژه های کتاب 504 رو تو این نرم افزار نوشتم در واقع واژه هایی که توی متن و مثال ها به کار رفتن و جدا نوشتم چیز ی حدود 1500 تا واژه شده اگر کسی خواست ایمیل بزنه تا براش بفرستم. یا ایمیلش رو بنویسه اینجا

  45. سلام بزرگوار
    این نرم افزار خیلی عالی است من با زبان فارسی نصب کردم
    اما وقتی یادگیری رو میزنیم فونت ها خیلی ریز است و پس از نیم ساعت چشم رو خسته میکنه . من راهی برای بزرگ کردن فونت در هنگام یادگیری پیدا نکردم .لطفا اگر شما میدونید راهنمایی بفرمایید . اگر هم شماره موبایلتون بدین که سوال کنم که خیلی بهتره. باتشکر

  46. من با سرچ این نرم افزار به اینجا رسیدم. از اونجا که مدت زیادی از نوشتن این مطلب میگذره ممنون خواهم شد اگه کمکم کنید.
    شما میدونید چه طوری میشه تلفظ رو بهش اضافه کرد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *