ایرانی‌ها باهوش‌ترین مردم دنیا هستند

ایرانی‌ها باهوش‌ترین مردم دنیا هستند! این عبارت از جمله عبارت‌هاییه که مغز و روح و جسم من رو به هم می‌ریزه. حساسیت پیدا کرده‌ام. حاضرم شرفم رو هم بدم که برای چند لحظه هم که شده به گوینده‌ی جمله بتوپم. حاضرم شعور و تربیت و سابقه‌ام رو (اگر باشه) بذارم و با تمام توان با گوینده برخورد کنم، برخورد تند. باباجان! این حرفه که می‌زنی؟ اگر ما باهوش‌ترین ملت دنیا بودیم که وضع این نبود. کسی که سی سال انتخابات تحریم کرده و هنوز هم نتیجه‌ای نگرفته و هنوز هم تحریم می‌کنه و دریغ از یک حلقه‌ی ساده‌ی فیدبک که تجربه کسب کنه، باهوشه؟ یعنی کسی که از خروجی‌اش به ورودی‌اش حتا یک دونه سیم، یک سیم ساده هم وصل نشده، چه طوری باهوشه؟

107 thoughts on “ایرانی‌ها باهوش‌ترین مردم دنیا هستند”

  1. یادم باشه یک پنجشنبه شب این جمله رو بگم بهتون که “ایرانی‌ها باهوش‌ترین مردم دنیا هستند” و فوری در برم!

  2. احمقانه بودن این جمله واضح تر از اونه که نیاز به استدلال داشته باشه. به قول تو، اگر باهوش ترین بودیم پس چرا معمولاً جزو عقب مونده ترین ها هستیم؟ اما تقبیح تحریم انتخابات، ارتباط منطقی با این بحث نداره. منم میگم اون هایی که به امید نتیجه مثبت، میرن رأی میدن و از گذشته فیدبک نمیگیرن، و اونقدر هوش ندارن که این مسأله ساده رو درک کنن که دارن بازی میخورن و در یک شبه دموکراسی حداقلی نمایشی (که تأثیر منفی داره تا تأثیر مثبت) شرکت میکنن و به دیکتاتوری فاشیستی-مذهبی مشروعیت میدن ………

  3. اگه مردم ایران تنبلی نکنن باهوشترین مردم جهان هستن

  4. به آقا یا خانم ایران: فعلا که تنبلی می‌کنن. در ضمن متوجه نشدم که شما از کجا کشف کردین که اگه تنبلی نکنن باهوش‌ترین مردم جهان هستن؟

  5. اگر صحت داشته باشد پس خداوند نژادپرست است. اما چطور مردم يك كشور باهوش می شوند؟ يك كشور را ما انسانها درست كرديم و آن محدوده های جغرافيایی است كه با سيم خاردار مشخص شده اند و انسانهایی كه در پشت يك مرز زندگی می كنند نمی توانند نسبت به افراد آنطرف تر باهوش تر باشند. می گويند ايرانی ها بلد نيستند از هوش خود استفاده كنند. اين دروغ است چون بلد بودن خودش يك نوع هوش محسوب می شود يا اينكه می گويند ايرانی ها از هوش خود در كار خلاف استفاده می كند در حاليكه اين انسان نادان است كه خلافكار می شود اگر باهوش باشد كه خلافكار نمی شود! ملتی كه با خرافه پرستی زندگی می كند و حتی نمی تواند ساده ترين قوانين رانندگی را رعايت كند و حتی نمی تواند در صف بايستد را نه تنها نمی توان باهوش ناميد بلكه بايد در زمره ملل قرون وسطایی ناميد كه هنوز نتوانسته به دنيای جديد قدم بگذارد اما اين ملت چطور درست بعد از انقلاب يادش افتاده كه باهوشه؟

  6. تحقيقات علمي نشان مي دهد ايراني ها از اعراب از بهره هوشي كمتري برخوردارند

  7. تحقيقات علمي نشان مي دهد ايراني ها نسبت به اعراب از بهره هوشي كمتري برخوردارند

  8. به خانم رزمری: من تا حالا نتایجی از چنین تحقیقات علمی‌ای ندیده‌ام. درسته که افراط از اون طرف قضیه مخالفم، اما در عین حال با افراط از این طرف (یا هر طرف) هم مخالفم. وقتی صحبت از علم می‌کنیم، به نظرم باید تکرار پذیر و مستدل باشه. تا جایی هم که من تا الان متوجه شده‌ام، هوش موضوعیه که خیلی به محیط و شرایط بستگی داره و خیلی هم ساده نیست که بشه نژادهای مختلف رو بر این اساس در یک فهرست مرتب کرد.

  9. آریایی ها برترین نژاد دنیا هستند اما …

    باهوش ترین مردم دنیا

    ضریب هوشی (IQ) آریایی ها (ایرانیان )

    ایرانیان با ضریب هوشی … در رتبه …

    کیفیت زندگی ایرانیان …

    لطفا نظر بنویسید

  10. انصافا که مطلب بی محتوایی است. چه چیز هوش را تعیین می کند؟ نوع حکومتها؟ مدل زندگی؟ تاریخ؟ انصافا اگر در قرون وسطی این تست های هوش را می گرفت به چه نتیجه ای می رسید؟
    اصلا خود هوش چیست؟ آیا یک هنرمند و شاعر بزرگ نظیر فرشچیان و حافظ یا گوته یا هومر کم هوش تر از ابن سینا و نیوتون هستند؟ آیا یک نابغه مدیریت مثل هنری فورد چون استعداد لازم برای ادمه تحصیل را نداشت کودن است؟
    اشتباه بسیار بزرگی که دارد اتفاق می افتد عدم تمایز میان هوش، استعداد، محرک های بیرونی و نحوه انتزاع است.
    من می گویم ملت های شرق آسیا برخلاف تصور رایج کودنترین ملتها هستند، چرا؟ چون هنوز بعد از هزاران سال خط آن ها هنوز از مرحله اندیشه نگاری به مرحله الفبا نرسیده اند. آیا این این تفکر درست است؟ ظاهرا بنا به نظر این محققین نژاد پرست مردم شرق آسیا بالاترین هوش دنیا را دارند. اگر چنین است چطور ملتی مانند ژاپنی ها که تا فبل از جنگ جهانی دوم امپراطور خود را چون خدایان می پرستیدند آن زمان کودن بوده و ناگهان بعد از بمب اتمی که به سرشان آمد باهوش شده اند؟ یا ملت کره شمالی که دیکتاتورشان را آنطور ستایش می کنند؟
    من خیال می کنم همه این حرفها احمقانه است. تفاخر های مسخره آریایی بودن و ثروتمند بودن و حکومت فلان و بهمان همه بهانه ای است برای توجیه حماقت هایهای خودمان. اشتباه نکنید. حماقت همان کودنی نیست. بیشتر افراد باهوش احمقانه ترین کارها می کنند. احمق بودن یعنی باور کردن نژاد پرستی توجیه خودمان. حماقت یعنی نشستن در اینترنت و اتلاف وقت با این چرندیات.

    نابرده رنج گنج میسر نمی شود
    مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

  11. به آقا یا خانم ابطحی: تمام متن تون رو خوندم. دو بار هم خوندم. متاسفانه متوجه نشدم منظور شما چی بود.

  12. منظورم این بود که تمام بحث های مربوط به باهوشتر بودن ایرانی ها یا هر ملیت دیگری بی معنا است چون هنوز خود هوش شناخته شده نیست.

  13. ایا ایرانی در طول تا ریخ8500 ساله مکتوبش به اندازه ی 100 سال انها به تولید علم کمک کرده اند؟

  14. هرچی که بیشتر به مردم ایران توجه میکنم مطمعن تر میشم که عده زیادی از ایرانی ها پر مدعا ،احمق ، مغرور و بی شعورند

  15. واقعا كودنترين مردم جهان چيني ها هستند يك كلمه زبان حاليشون نيست

  16. اگه ايرانيها نباشند ٠/٩٠مردم چين از گشنگي ميميرند

  17. به ناشناس: جسارت نباشه، اما احتمالن با همین استدلال، از نظر چینی ها شما هم یکی از کودن ترین انسان ها هستین، چرا که «یک کلمه از زبان اون ها رو حالی تون نیست». نیاز به گفتن نیست که این دلیل برای قضاوت در مورد شما دلیل منطقی ای نیست.

  18. باز هم به ناشناس: نود درصد جمعیت چینی ها می شه چیزی حدود یک میلیارد و دویست میلیون نفر. اگر جمعیت ایران رو هفتاد و پنج میلیون نفر در نظر بگیریم و عدد یک میلیارد و دویست میلیون رو بر این جمعیت تقسیم کنیم، نتیجه این می شه که هر ایرانی به طور متوسط داره شونزده نفر چینی رو تغذیه می کنه (یا دست کم از گشنگی نجات می ده). شاید کمی در محاسبات تون اشتباه کرده باشین. اگر فرصت شد یک تجدید نظری چیزی بکنین.

  19. تو اين كه ايزانيا كودنن جاي شكي نيست.ولي اين نوشته تو و ربطش به تحريم انتخابات رو اين طوري منطقي منطقي مب دونم:كساني كه تو اين بيش از 30 سال حكومت سيلاه جمهوري اسلامي و كثافتكاري هر روزش بهش اميد دارن و ميرن بازم راي ميدن به اميد بهتر شدن!!!!!!!!!!غافل از اون كه اوضاع با اين اوضاع عمرا اگه به 34 سال قبلش برگرده اونا كودن ترن.بابا اگه قابل خوب شدن بود كه…..اين دندون خرابو آخر بايد كند انداخت دور

  20. ایرانی ها باهوش ترین مردم دنیا هستند ولی متاسفانه محیط مناسبی براشون وجود نداره و گرنه هوش و ذکاوت ایرانی ها بالاتر از هر کشوری هست و حرف شما غلطه و حالم از ادمای وطن فروشی مثله تو بهم می خوره .نکته ای هم وجود دارد که در هر کشوری در دنیا ایرانی هایی وجود داره که جزو ادم گنده های اون کشور هستند مثل پروفسور سمیعی که المانی ها از این که ایشان در کشورشون هست احساس غرور و افتخار می کنن و حتی یک ایرانی در ایتالیا بهترین پزشک این کشور در یکی از رشته های پزشکی هست و ادمایی مثل شما ادمای بیکار که تو زندگیشون حتی یه دونه کتاب نخاندند لطفا اسم ایران را با کودن بودنشون بد نام نکند من از این که ایرانیم افتخار می کنم نژاد اریایی بهترین باهوش ترین زیباترین و اصیل ترن نژاد در دنیا هستند.

  21. چند صد ساله که کل دنیا داره به باهوش بودن ایرانیها اعتراف میکنه.حالا تو این 30 سال اخیر ایرانیها یهو کودن شدن؟یعنی قبل از انقلاب ماها نابغه بودیم ؟شماها پرفسور سمیعی رو نمیشناسید؟شما ها برادران مهاجر رو نمیشناسید؟این دو برادر از کرد های کرمانشاه هستن وجزءمهندس های ارشد ناسا هستن.شماها ابن سینا رو نمیشناسید؟شماها خیام رو نمیشناسید؟ شماها زکریا رو نمیشناسید؟بازم بگم…
    شما میدونید که اولین لیزر حهان رو یه ایرانی ساخته؟
    شما میدونید که اولین فضاپیمایی که به ماه رفت مسول محاسباتش یه پرفسور ایرانی بود که همین چند روز پیش فوت کرد
    اگه ایرانیها کودنن پس چرا چندین ساله که دانش آموز های ایرانی تویه المپیادهای ریاضی و فیزیک جزء قدرت های دنیا هستن؟
    جالبه بعضی ها عرب های سوسمار خور رو از خودشون باهوش تر میدونن!
    خواهشا” هوش رو با مسائل دیگه قاطی نکنین, آحه مرد حسابی هوش ایرانیها چه ربطی به رای دادنشون داره
    و در آخر باید بگم که ایرانیها باهوشن اما فضایی برای شکوفایی ندارن به همین خاطر هست که خیلی از نوابغ ایرانی در خارج از کشور دارن زندگی میکنن وبرای بیگانه ها دارن کار میکنن.

  22. به سارا و بی‌نام: من هنوز منبعی پیدا نکرده‌ام در مورد این که «چند صد سال» باشه که «کل دنیا» به باهوش بودن ایرانی‌ها اعتراف بکنن. ربطی هم به سی سال گذشته و قبلش نداره. با برادران مهاجر آشنایی ندارم، اما ابن‌سینا و خیام و زکریا رو می‌شناسم.

    در مورد لیزر هم ظاهرن منابع من با شما متفاوت هستن. تا جایی که من خونده‌ام، بنیاد تئوری لیزر رو انیشتن گذاشته که اون هم از قوانین ماکس پلانک مشتق شده. بعدتر افراد بسیاری راه رو ادامه دادن تا به شکل لیزر امروزی در اومده. البته شما کاملن مختار هستین که تصور کنین «اولین لیزر حهان رو یه ایرانی ساخته» و من هم قصد ندارم این تصور شیرین (!) رو از شما بگیرم.

    اولین فضاپیمایی که به ماه رفت یا هر فضاپیمای دیگه‌ای، «مسوول محاسباتش» یک نفر و دو نفر نیستن. هزاران نفر باید با هم همکاری بکنن تا چنین پروژه‌ای نتیجه بده. کار یک روز و دو روز هم نیست. خیلی ساده انگارانه است که بگیم فلان فضاپیمای ناسا رو فلان ایرانی به فضا فرستاد یا فلان نفر سازنده‌ی اولین لیزر جهانه.

    بچه‌های ایرانی در بعضی المپیادها موفق بوده‌ان. به نظرم بزرگ‌ترین دلیلش هم این بوده که سرمایه‌گذاری کردن، زحمت کشیدن، تلاش کردن و نتیجه گرفتن. به همین سادگی. باز هم ساده‌انگارانه است اگر بگیم ایرانی‌ها باهوش هستن چون که چند ایرانی مدال المپیاد گرفتن. پس با این ترتیب در اون دورانی که ایرانی‌ها مدال المپیاد نمی‌گرفتن خنگ بوده‌ان؟ و همین اخیرن باهوش شده‌اند؟

    این بحث ربطی به عرب بودن یا غیر عرب بودن نداره. ربطی هم به این نداره که کی باهوش‌تره.

    قضیه‌ی شکوفایی هوش ایرانی‌ها رو هم به اندازه‌ی کافی شنیدیم. این دیگه بیش‌تر به بهانه شبیهه. در این مورد بیش‌تر می‌نویسم.

  23. همین طور که دیگران هم در بالا اشاره کردن، تعریف مشخص و روشنی از هوش وجود نداره که حالا بشه با قطعیت اندازه‌گیری‌ش هم کرد. اگر منظور از باهوش در اینجا بالا بودن IQ هست، به نظر می‌رسه که از نظر علمی شاهدی در دست نیست که نشون بده ایرانی‌ها باهوش‌ترین هستند.

    دوم مساله نژاد یا شهروندی هست. وقتی می‌گیم مردم یک کشوری چنین ویژگی دارن، مشکل اصلی مبهم بودن این نکته است که آیا به نژاد یا تبار یا گروه ویژه‌ای اشاره داریم یا شهروندی رو در نظر می‌گیریم. چون خود نژاد و وابستگی به یک نژاد هم خیلی مفهوم روشنی نیست و بدون آزمایش ژنتیک و داشتن دا‌ده‌های ژنتیکی فراوان از گروه‌های مختلف (برای مقایسه و دسته‌بندی) به سختی شدنی هست.

    چند تا مقاله هست که تلاش کردن اندازه میانگین IQ رو در کشورهای مختلف نشون بدن (که قاعدتا این داده‌ها باید بر پایه شهروندی باشه). طبق این مقاله‌ها ایرانی‌ها در میانگین هوش متوسطی دارند و در میانه‌های جدول رده‌بندی هستند.

    ولی نتایج قابل اعتماد نیست. چون آزمون هوش به خیلی چیزها بستگی داره. اول این که مثل هر آزمون آماری مهم هست که نمونه‌گیری چطور انجام شده. معلومه که اگر شما از ایرانی‌های آمریکا آمار بگیرید نماینده خوبی برای همه مردم ایران نیست. به همین صورت از ایرانی‌های درون ایران یا هر کشور مورد مطالعه دیگری هم باید نمونه‌گیری تصادفی و در عین پوشا انجام شده باشه (پارامترهایی که در اندازه‌گیری IQ‌ تاثیر دارن مانند سن، سطح تحصیلات و غیره همگن باشه). دوم این که آزمون‌های هوش وابستگی قابل توجهی به زبان و دانسته‌های کلامی دارند. بنابراین طراحی یک تست استاندارد که برای همه مردم با همه زبان‌ها یکسان باشه خیلی سخته.

    نکته دیگه اینه که این آمارها میانگین رو نشون می‌دن که اولا آمار پایداری (robust) نیست. دوم این که توزیع رو نشون نمی‌دن (دست کم واریانس رو نمی‌گن). چون چیزی که در نهایت مهم هست، دنباله‌های منحنی توزیع هست (به ویژه از بالا). در نهایت اگر هم IQ بالا بخواد نقشی داشته باشه، اون دنباله بالای منحنی توزیع هست که مهم هست.

    به هر حال نظر من این هست که از یک نژاد یا شهروند کشوری بودن نه مایه سرافکندگی هست نه سربلندی. حتی به فرض هم اگر ثابت بشه که مردم جایی از جای دیگر باهوش‌تر هستند (اون هم به شرط داشتن آزمایش استاندارد و یکسان) باز هم افتخاری نخواهد بود.

  24. اما من ارتباطی میان رای دادن/ندادن یا و هوش (به ویژه اگر به معنی IQ باشه) نمی‌بینم (اون هم به این غلظت که یک سیم ساده بازخورد هم تو سر تحریم‌کننده‌ها نیست!).

    به نظرم رای دادن/ندادن به شرایط انتخاباتی بستگی داره، این که چقدر یک انتخابات آزاد، سالم، و فراگیر هست. آزاد به این معنی که هر کسی که جرم جنایی نداره بتونه نامزد بشه و همه مردم بتونن رای بدن. سالم به این معنی که تقلب و تخلف در کار نباشه. فراگیر به این معنی که دسترسی مناسب و کافی به سامانه رای‌گیری و تبلیغی برای همه فراهم باشه.

    اگر هم هوش‌مندی – به هر شکل‌ش – با مساله رای‌گیری ارتباطی داشته باشه، به نظر من با میزان آزادی، سلامت، و فراگیری انتخابات هست نه با مشارکت/تحریم. معمولا هم در کشورهای پیشرفته‌ای که سامانه انتخاباتی بهتری دارن، مشارکت به اندازه کشورهایی که معمولا انتخابات مساله‌دار هست، بالا نیست.

    در کشورهایی مانند عراق یا سوریه مردم سال‌ها می‌رفتن و به یک کاندید رای می‌دادن، ولی صرفا یک حرکت نمایشی یا از روی ترس بود و عملا انتخابی در کار نبود. از اون طرف یکی مثل هیتلر با رای بالای مردم انتخاب شد، ولی بعدش اون دیکتاتوری رو پیش آورد (نمونه‌های مشابه و جدیدتر فراوانه).به هر حال الگوی مشارکت در انتخابات یکی از فرایندهای سازنده (یا ویرانگر) اجتماع هست و همه داستان نیست.

    خلاصه کنم، قوی‌ترین گزاره‌ای که در این باره می‌شه گفت اینه که «احتمالا مردم کشورهایی که سامانه انتخاباتی سالم‌تر، آزادتر، و فراگیرتری دارن از هوش گروهی/اجتماعی بیشتری برخوردارند».

  25. اگه تو و امثال تو نماینده ی ایرانیا باشین حرفتو قبول دارم ایرانیا کودن ترین مردم دنیا هستن
    اولا تو هوش خودتو از هوش و علم بقیه ایرانیا بالا تر میدونی که میگی ایرانیا کودن هستن که به جمهوری اسلامی رای میدن
    ثانیا اگه اندازه ی خرده سنگی هوش و خرد داشتی می فهمیدی که پهلوی عد از مغول ها خفت بار ترین و ستمکار ترین حکومت تاریخ ایران بود

  26. ناشناس کامنت قبلی: فکر می‌کنم شما موضوع این پست رو متوجه نشده باشین. پیشنهاد می‌کنم یک بار دیگه متن رو بخونین.

  27. همتون خفه شید به غیر از سارا یا مریم ایرانی از نظر یهودیان که تمام دنیا رو در دست دارن و 80درصد سرمایه دنیا دستشون ویه زمان یه زمان از نظر خدا قوم برتر دنیا بودن ولی تازمانی که حکومت الی خواستن ایرانی باهوشترین قوم دنیا هستد چون بعد از 1400سال بعد پیامبر اولین قومی بودن که حکومت الی می خواستن یعنی با خوده خدا conect بشن حکومت امام زمان این حرف هایی که شما میزنید اونا تو ی مغزتون ریختن تا با این سایت شما رو از واقعیت دور کنند.

  28. حواستون باشه کجای دنیا هستیم کیهستیم برای چی افریده شدیم.ما همه نوع آزون رو رد کردیم با دلیل میگم ژاندارم آمربکا تو منطقه بودیم همچی داشتیم ولی عزت نداشتیم ناموس انقلاب ایران از 300 سال قبل برنامه ریزی شده بود تا موقعی که اتفاق اقتاد این اولین مرحله ی خواستن حکومت الی بود یعنی خواستن خدا از ته قلب دومین مرحله مرحله ی جهاد بود هشت سال با کل دنیا جنگیدیم مرحله بعد محله اقتصادی تحریم اقتصادی تمام نشانه های ظهور دارن تکمیل میشن خودتون میدونید دارم چه نشانه هایی رو میگم اخر زمان.واین صهیونیسم ها همینو می خوان که ما مضوع اصلی ول کنیم و خدا رو نخواییم توی سایت های sex که اونا میخوان بچریم من بی سواد نیستم دارم با شما صحبت میکنم ما ایرانی ها سختی میکشیم تا به حکومتی الی جهان برسیم.

  29. ایرانیها باهوش ترین مردم دنیا هستند همونطور که پیامبر فرمود : ( اگر علمی در ثریا باشد فقط مردانی از سرزمین پارس به ان راه می یابند) والسلام

  30. خانم ویدا: متن دقیق اون حدیث اینه «اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد» و «فقط» نداره. اگر هم می‌خواهین به گفته‌ی پیامبر استناد کنین، لطف کنین و بنا بر نیاز حدیث رو دست‌کاری نکنین. اگر دوست دارین در مورد این حدیث، سندش و پیش‌زمینه‌اش بیش‌تر بدونین، به این لینک مراجعه کنین: http://islamquest.net/fa/archive/question/fa1119

  31. ایرانی ها باهوش هستن ولی اگه کشوری مردمش وطن فروش نباشن – دروغ گو نباشن – زیر پا خالی کن نباشن – ضد هم نباشن – بخیل نباشن – حسود نباشن – وخیلی از چیزهای دیگه اون کشور ارزش داره وگر نه دیگه وضع معلومه
    من خودم تو ایرانم ادمهای غیر قابل عتمادی هستن بیشترشون

  32. روزبه جان اگر تو کودنی دلیلی نداره که بقیه هم مثل تو باشن!.در ضمن تو علم آمار منحنی داریم که بهش میگن منحنی نرمال یا گائوسی که فراوانی یه متغیر تصادفی (مثل همین هوش)رو نسبت به اعضای اون جامعه آماری توصیف میکنه و از اونجایی که تو طبیعت به وفور این الگو تکرار میشه بهش منحنی نرمال گفتند.این نشون میده که اکثریت افراد جامعه هوش عادی دارند و یه تعداد کمی هوش پایین تر و بالاتر دارند.

  33. نوید: آفرین به شما! فقط از باهوش‌ترین ملت دنیا بر میاد که با استناد به منحنی نرمال نتیجه بگیرن که یک نفر کودنه و یک ملت هم باهوش هستند/نیستند. در ضمن جالبه که «باهوش‌ترین ملت دنیا» اصراری ندارن «با ادب‌ترین ملت دنیا» هم باشن :)

  34. به هيچ وجه باهوش ترين نيستيم اما استعدادهاي بي نظيري داريم ك نميذارن رشد كنن

  35. ما ایرانیا اگه باهوشترین نباشیم بدون شک جزو باهوشترینها هستیم به هیچ وجه کودن نیستیم ولی بینمون آدم احمق و احساساتی بسیار هست،عادت داریم تو یه بحث یا مشکل همه چیزو باهم قاطی کنیم،علت عقب افتادگی ما هوش کممون نیست ثروت زیاد و موقعیت جغرافیایی حساسه کشورمونه که ابر قدرتا دست از سرمون برنمیدارن،دوست دارن به ما بقبولونن که ما کودنیم که ما هم به پیشرفت و آینده بهتر فکر نکنیم و اساسا خودمنو لایق بهتر زندگی کردن ندونیم،صدها دلیل برای هوش سرشار ایرانیا وجود داره که هرکس یه مقدار فکر کنه به این دلایل میرسه،راستی اون دانشمند ایرانی که کاشفه یک نوع لیزر هست اسمش هست آقای علی جوان،اقا روزبه قبل از اینکه بری سر منبر و بگی ایرانیا کودنن یکم رو سواد و معلوماتت کار کن،یه تست هوش هم بری بد نیست شاید از نظره بهره هوشی مشکل داشته باشی

  36. خوندن کامنت های این یادداشت واقعا جالبه! جدا از افرادی که منظور یادداشتو نگرفتن، اون کامنت هایی که مثال آوردن برای باهوشی ایرانی ها واقعا جالبه! داشتن یکی یا صد تا یا هزار تا “ابن سینا” و “پروفسور سمیعی” معیار باهوشی نژاد ایرانی نیست. بدتر از این استدلال اینه که باهوشی رو منحصر کنیم به ملت ایران. ظاهرا مفهوم مرز برای بعضی از دوستان درست تعریف نشده و فکر میکنن با کشیدن یه خط حائل مرزی خیلی راحت میتونن انسان ها رو توصیف و طبقه بندی کنن. اگه اینطوره، حداقل در استدلال هاتون این رو هم در نظر بگیرید که در طول تاریخ چند بار مرزی که “ملت ایران” رو در بر میگیره تغییر کرده… و البته یه توصیه خیلی مهم؛ یکی از دوستان از “اولین” های ایرانی در فضا و لیزر صحبت کرده، پیشنهاد میکنم زمان بیشتری رو به مطالعه کتاب اختصاص بدید تا از توهم خارج بشید و برای اظهار نظرهاتون چندان به مطالب دم دستی اکتفا نکنید!

  37. به نظر من بیشتر از اینکه باهوش بودن به پیشرفت یک کشور کمک کنه استفاده از هوشه یعنی نمیشه باهوش باشی ولی از اون استفاده نکنی و بگی ما کودنیم.

  38. منهم شدیدا شک دارم واقعا اینجوری باشه مگه تابه حال ماایرانیها چه اختراع یاخدمت بزرگی به بشریت کردیم که اینقدر بهش مینازیم اگر از صنعت بگید اروپای غربی چین وژاپن از مابالاتره اگر ازفرهنگ بگین نحوه رانندگی واستفاده از تکنولوزی های نوجواب مارو خواهد داد اگر از سیاست بگین فاسدترین حکومت دنیاروداریم وتحملش هم میکنیم وهمه حاکمان ما هم ایرانی هستند نه خارجی اتفاقا از بطن جامعه واز اصیلترین ایرانیها هستن نه عربند نه ترک نه غربی اگر از نظر ورزش بگین که به نسبت جمعیت 17کشورهفدهم توالمپیک نشدیم اگر از اقتصاد بگین امارات میزنه تودهنمون که با یک دهم پتانسیلهای ایران از نظر رفاه با اروپای غربی برابری میکنه پس هوش ما کجابوده که اینقدر هز همه عقب افتادیم ماایرانیها باید واقع بینی رویاد بگیریم باید ظرفیت داشته باشیم خودمون رو نقد کنیم تا بتونیم به مشکلات واقعیمون فائق بیایم وگرنه باندیدن ونفی کردن واقعیات توی همین توهمات تا ابدالدهر میمانیم باید بپذیریم که خیلی ضعف داریم

  39. من در کشوری زندگی میکنم که همه میگویند مسلمانند اما غیبت میکنن , دروغ میگویند , نا عدالتی میکنند و باز هم خود را مسلمان میدانند … من در کشوری زندگی میکنم که فیلم سازانش زندانی میشوند و زندانبانش فیلم ساز … من در کشوری زندگی میکنم که مردمانش از پُلیس میترسند … من در کشوری زندگی میکنم که به مهمونی دوستانه میگویند پارتی های شبانه … من در کشوری زندگی میکنم که ملیون ها تومن خرج امامزاده هایش میشود و مردمانش گرسنه اَند … من در کشوری زندگی میکنم که مردمانش درکشان از زندگی راحت , خوردن و خوابیدن است … من در کشوری زندگی میکنم که میگویند مرگ بر آمریکا امّا آرزویشان این است آمریکا را از نزدیک ببینند … من در کشوری زندگی میکنم که حق مرگ است و حق گرفتی … من در کشوری زندگی میکنم که در مدارس کشور , دانش آموزان کُتَک میخوردند چون معلمان آنهارا دوست دارن … من در کشوری زندگی میکنم در آن مردم هم دیگر را آزار میدهند , ناراحت میکنند , از بین میبرند اما باز میگویند متحدند … من در کشوری زندگی می کنم که دعوا کردن در آن یک افتخار به حساب می آید … من در کشوری زندگی میکنم که یاد نگرفته اَند

  40. درود بر اعراب باهوش که خواند و نوشتن را به ما یاد دادند و درود بر ترکان باهوش و غیود که ایران را ساختند و اداره کردند

  41. چرا با هم دعوا می کنین؟ یکی از اخلاق مهم ایرانیا همینه که هر کی می خواد ثابت کنه اون یکی اشتباه می کنه و خودش درست میگه. به نظر من ایرانی ها خیلی باهوشند، یعنی IQ بالایی دارن ولی EQ شون زیاد نیست. برای همین هم وضع اینطوریه.شما وقتی داری سوار اتوبوس می شی یک بچه ای داره سوار می شه چند نفر صبر می کنن که بچه بره بالا بعد سوار شن. چند نفر صبر می کنن ایستگاه آخر همه مسافرا پیاده شن بعد سوار شن؟ چند نفر حاضرن دنده عقب بگیرن تا ماشینی که از روبه رو اومده رد بشه؟
    اینا EQ و متاسفانه ما ایرانیا یکم تو این بازه لنگ می زنیم. دنیا رو فقطIQ نمی چرخونه. بخش عظیمی از دنیا توسط آدمایی با IQ پایین ولی EQ بالا داره می چرخه
    این نظر منه اگه میخوای زیرش نظر خودتو اثابت کنی بدون که آزادی یعنی شما حق داری هر چی می خوای بگی منم حق دارم هر چی می خوام بگم و شما هم حق داری چیزی که من می گم رو قبول نکنی و من هم همین حق رو دارم

  42. مطابق امار های بین المللی ترکها باسواد ترین مردم دنیا و باهوش ترین مردم منطقه هستند سطح باسوادی در اذربایجان 99.8%قزاقستان قیرقیزستان وترکمنستان 99.5%ازبکستان 98%مغولستان 97% ترکیه 96% (ایران 85% افغانستان 28%)متوسط ای کیوی مردم مغولستان 101 قزاقستان 94ترکیه و قیرقیزستان90 اذربایجان 88 ترکمستان وازبکستان 87 (ایران و افغانستان 84 کشورهای عرب 86)

  43. از همه بابت کامنت‌ها تشکر می‌کنم، ضمن این که یک تشکر ویژه از بابک دارم به خاطر کامنت قبلی.

  44. از نظر من درسته این چه حرفیه وقتی خ.ود ما اعتقادی به این حرف نداریم از دیگران چه انتظاری داریم ؟ این جمله کاملا درسته ما ایرانیا بلد نیستیم از عقل و شعورمون درست استفاده کنیم ! و انقدر عقل و شعور داریم که نگو .
    تمدن کهن ، هوش و درایت خدادادی ، تلاش و پشتکار ،وحدت و همبستگی همه در کنار هم دشمن رو عصبانی کرده .
    اگر ما فرهنگ رو رعایت کنیم به خودمون تحمیل نکنیم خنگیم و روش استفاده از شعورمون رو یاد بگیریم بالا ترین قدرت جهان از
    همه نظر ها هستیم !
    تحریمی که از حرف زدید به خاطر این گذاشته شده چون همه میدونن ایرانیا باهوشن و در کمتر زمانی قدرت را به دست خواهند گرفت .

  45. منم با حرف 123 موافقم تحریم به خاطر این گذاشته شده تا جلوی ما رو بگیره و گر نه چه معنا میده یه کشور اون سر جهان سرش تو انرژی هستی ما باشه و تو کار ما فضولی کنه ؟
    ما ایرانی ها از انقلاب به بعد پیشرفت چشم گیری داشتیم و دشمن نگرانه تا از اون جلو بزنیم ایران مستقل شده و اون قدر اهمیت داره که دانشمنداش زیر نظرن و اگر خطری محسوب شن ترور خواهند شد
    ایران و ایرانی مورد توجه همه جهانه !

    **قدر خودتونو رو بدونین **

  46. چرا مسخره بازی در میارید ؟
    کشور های دیگه نه هوششون به اندازه ما نه کشورشون به اندازه کشورما استراتژیکه
    راز موفقیت اونا تلاشه نه هوششون ما اگر تلاش اونا رو داشتیم
    بالاترین کشور جهان بودیم ! حیف ما ایرانیا خیلی تنبلیم ما با تلاش کممون به این جایگاه دست یافتیم حالا اگه پاشیم سخت تلاش کنیم
    چه می شه …
    بیایید سخت تلاش کنیم و روزانه با خودمون بگیم
    “قراره دنیا رو بترکونیم “

  47. شدیدا باهات موافقم ویدا حرف نداشت
    ایرانی جماعت خیلی باهوشه خودش خبر نداره

  48. براساس آمار منتشر شده میزان تولیدات پژوهشگران ایرانی در سال 577،2013 مقاله بود که رتبه ۱۳ جهانی را کسب کرده اینم
    جعفر مهراد رییس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری گفت: میزان تولیدات پژوهشگران ایرانی براساس پایگاه تامسون در گرایش‌های مختلف علمی مشخص شد چنانچه میزان تولیدات علمی در سخت افزار و معماری، سهم تولیدات ایران ۱۷۳ مقاله است. ایران با تولید این تعداد مقاله رتبه ۱۵ تولید علم جهان را در دست دارد. در این فاصله نام هیچ یک از کشورهای اسلامی و منطقه مشاهده نمی‌شود.

    وی افزود: ایالات متحده با تولید ۲۷۰۲ مقاله در جایگاه اول نشسته است. رتبه‌های دوم تا پنجم نیز به ترتیب چین (۲۰۷۷ مقاله)، ژاپن (۶۵۶ مقاله)، تایوان (۵۳۲ مقاله) و فرانسه (۴۷۵ مقاله) تعلق دارد.

    مهراد تصریح کرد: ترکیه در سخت افزار و معماری با تولید ۸۴ مقاله رتبه ۲۴ تولید علم جهان را از آن خود کرده است. رتبه رژیم اشغالگر قدس نیز ۲۶ می‌باشد.

    وی در ادامه در خصوص میزان تولیدات علمی در گرایش هوشی مصنوعی اظهار داشت: رتبه ایران در گرایش هوش مصنوعی در خور توجه است. در این رشته ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی ۵۷۷ مقاله تولید کرده و رتبه ۱۳ تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است. کشورهایی که پیش از ایران قرار دارند به ترتیب چین، آمریکا، هندوستان، اسپانیا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ژاپن، ایتالیا، کره جنوبی، تایوان و کانادا می‌باشد.

    مهراد تصریح کرد: از مجموع سایر کشورهای اسلامی، ترکیه دارای ۴۲۴ مقاله (رتبه ۱۶)، مالزی ۲۷۵ مقاله (رتبه ۲۰)، تونس ۱۴۶ مقاله (رتبه ۳۲) و عربستان سعودی دارای ۱۱۴ مقاله (رتبه ۳۵) است. رتبه رژیم اشغالگر قدس با تولید ۱۳۰ مقاله، ۳۳ می‌باشد.

    وی در ادامه اظهار داشت: ایران در بین ۱۴۱ کشور تولید کننده علم در گرایش سیستم‌های اطلاعاتی از علوم کامپیو‌تر با تولید ۲۳۰ مقاله، رتبه ۲۰ تولید علم جهان را در اختیار دارد. تنها کشور مسلمان که تا اینجا پیش از جمهوری اسلامی ایران قرار دارد مالزی است. مالزی در سال ۲۰۱۳ میلادی با تولید ۲۴۸ مقاله در جایگاه ۱۹ تولید علم جهان نشسته است. رتبه‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم به ترتیب به آمریکا (۳۹۴۰ مقاله)، چین (۳۹۱۷ مقاله)، کره جنوبی (۱۱۶۳ مقاله)، ژاپن (۱۱۵۱ مقاله) و انگلستان (۹۴۰ مقاله) تعلق دارد.

    ایران یعنی این …
    منتظر پیشرفت های جدید ایران هستیم .

  49. البته که ایران از لحاظ کمیت مقاله های تولید شده رتبه اول منطقه است ولی شما اگر نظر رئیس دانشگاه شریف را دین مورد بخوانید فرمودند اکثر مقاله های ما از نظر کیفیت جزو مقاله های درجه سوم محسوب می شون متاسفانه ما از نظر کیفیت رتبه 46 از 59 را داریم مطابق امار های بین الملل سهم ترکیه و عربستان از دانشگاه‌های برتر جهان، پنج و چهار برابر ایران است در بین 700 دنشگاه برتر جهان 10 دانشگاه از ترکیه 8 دانشگاه از عربستان و تنها 2 دانشگاه تهران و شریف از ایران است متاسفانه ما عقب مانده ایم باید نژاد پرستی را کنار بگذاریم و ترک و فارس و کرد و عرب دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم تا زمانی که شونیست بازی در ایران است وضعیت ایران همین خواهد بود

  50. ایرانی ها بی نظیر ترین نژاد دنیان
    به خاطر پادشاه های قبلی شون زمین خوردن
    ایرانی ها 1 در صد جمعیت جهان رو تشکیدن ولی 1.58 درصد علم تولید میکنن.
    هیچ میدونین ایرانی ها سال 2010 باترین دارم میگم سریع ترین رتبه رو توی رشد در علم و تکنولوزی داشتند .(1000%افزایش تولید علم و تکنولوژی در جهان)

  51. به نظر من ایرانیا عقده ای ترین،حسودترین،مغرورترین(البته غرور کاذب)،بی فرهنگ ترین ودروغ گوترین ادمای دنیا هستن . به خاطر همین هیچ وقت به جایی نمی رسن.

  52. سلام دوستان اول بگم که ایرانیا باهوش ترین نیستند ولی خیلی باهوشن و دوم بگم که اون اشغاله عربه خر که گفت عربا از ایرانیا باهوش ترن و تحقیقات نشون داده غلت کردی دروغ گو من خودم بلژیک هستم تا بتونم قاچاقی برم انگلستان الان ۶ ماهی میشه اینجام هرچی ادم ایرانی تو اینجا دیدم ادما خوشتیپ با شعور و درس خونده و ……. ولسی هرچی عرب دیدم همشون رستوران کوچولو داشتن و افغانیاهم که خخخخخخ بهتر نگم یموش بد بخت بثچاره مسله خوده ایران یعنی وقتی از بغلشون رد میشه بو گند خفت میکنه و تیپشونم افتضاحه ولی ایرانیا که اگه هم درس نخونده باشن ولی خوشتیپ و ….. هستن که ادم افتخار میکنه بگه ایرانیه

  53. ایرانی اگر بخواهد هر کای می تواند انجام دهد ولی این مایم که باور نداریم ایرانی بودنمان را

  54. آي گل گفتي آرش دلم خنك شد كاملا موافقم ايرانيها مزخرفترين و كودنترين و بي فرهنگترين و دروغگو ترين و حقه بازترين و ….افراد روي زمين هستند نفرين بر هر چه ايراني …

  55. دوسته محترمی که راجع به پروفسور سمیعی و برادرانه مهاجر صحبت می کنی…..شما اگه ذره ای از علم ریاضیات و منطق و گزاره ها سر رشته داشتی متوجه میشدی که استدلالی که برای ثابت کردنه باهوشیه ایرانیا اوردی کاملا غلطه.مطمئن باش هندی ها….پاکستانی ها … عربها و دیگر اقوام و کشورها هم کسانی مثله دکتر سمیعی رو دارن که تو اقصی نقاطه دنیا بهش افتخار کنن.هزاران دانشمند و متخصص و مخترع تو کشور های اروپایی هستن که اصلیتشون ممکنه هندی یا پاکستانی یا حتی عرب باشه.کاشکی یه کم فکر می کردیم و به جای این اظهار نظرای متعصبانه سواد وقدرته تجزیه تحلیله خودمونو بالا میبردیم.ضمنا تعداد مقالات هم شاخصی برای سنجش ای کیو نیس.مهم اینه که مردمه کدوم کشور عرضه اینو دارنکه از این علوم به صورته عملی استفاده کنن.

  56. ایرانی ها بی نظیر ترین نژاد دنیان
    به خاطر پادشاه های قبلی شون زمین خوردن
    ایرانی ها 1 در صد جمعیت جهان رو تشکیدن ولی 1.58 درصد علم تولید میکنن.
    هیچ میدونین ایرانی ها سال 2010 باترین دارم میگم سریع ترین رتبه رو توی رشد در علم و تکنولوزی داشتند .(1000%افزایش تولید علم و تکنولوژی در جهان)
    دیگه چی ایرانی ؟؟

  57. باهوش ترین مردم دنیا……….ایرانی ها
    بهترین غذاهای دنیا …………..ایرانی ها
    خوشگل نرین مردم دنیا……..ایرانی ها
    تنها کشور 4 فصل دنیا …………..ایران
    کامل ترین مدهب دنیا……….ایرانی ها
    خونگرم ترین مردم دنیا ……ایرانی ها
    با محبت ترین مردم دنیا …..ایرانی ها
    ……………………………………….

    با چند صدتا ایرانی که موجب افنخار ما هستند در مقابل چند صد هزار نفراز بقیه مردم دنیا که افتخار کشورشان هستند…….

    در باره این مردم خودتان نظر دهید

  58. اقای ایرانی ایران بیش از 90 سال است که در دست شماست شما بروید ببینید کره جنوبی تایوان مالزی ترکیه 50 سال پیش چی داشند الان بعضی هاشون اروپار ا هم زده جلو

  59. سلام این تحقیقات جنبه سیاسی داره نباید بهش توجه کرد.الان نخبگان تراز اول زیادی در سراسر دنیا ایرانی هستند .ریشه عقب ماندگی در چیز دیگریست.در ضمن به اذعان خیلی از غربی ها خیلی از پیشرفتهایی رو که امثال نیوتن و … باعثش شدن پایه گذارش ایرانیای مسلمان مثل ملا صدار و ابن سیناو…بودن

  60. چون ایران در جهان بیشترین فرار مغز ها به خارج از کشور داره بخاطر این میگن ایرانی ها باهوش ترین مردم جهان هستند بیشترین تعداد دانشجوی خارجی تو دانشگاه های خارجی برای ایران کمترینشم برای اعراب و کشور های افریقایی

  61. فکر نکنم سیاسی باشه چون در این امار ضریب هوش چین بالاتر از امریکاست و ضریب هوش مغولستان بالاتر از انگلیس

  62. تو می خوای کودن باش…ما باهوشیم…
    خاک تو سر میهن دوستیت

  63. آرش نمی دونم نژادت چیه و از کجایی

    اما اعراب کوچکترین مغز رو در بین دیگر نژاد ها دارن. اون نژاد جاهل که اگر قرآن بر غیر از خودشون نازل میشد، بهش ایمان نمی اوردن چیشون به ما فرهنگ یاد دادن؟
    اون اعراب که ضرب المثل دارن زنت رو هر روز کتک بزن…
    اون اعراب که دختراشون رو زنده به گور می کردن…
    اگر عرب ها نفت نداشتن و با آمریکا و اسرائیل همکاری نمی کردن که الان به جای ماشین های اون چنانی باید شتر سواری می کردن و سوسمار و مارمولک از توی بیابون برای خوردن پیدا کنن
    حدیث داریم از 313 نفر یار امام زمان هیچکدومشون عرب نیستن
    اما ترک ها…خخخخخخ
    خیلی حرف خنده داری زدی
    اونا که اقوام بیابانگردی بودن که حکومتشون رو به زور شمشیرشون داشتن
    اگر می خوای بفهمی ترکا کیان…برو تو سایتای جوک و لطیفه :دی
    البته بماند که ترکای ایران و ترکیه فقط اسمشون ترکه و نژادشون ایرانیه
    ما تونستیم خودمون پیشرفت کنیم…خدا رو شکر بعد انقلاب خودمون تونستیم به علم دست پیدا کنیم…ما مثل اعراب نیستیم که خودمون هیچ هنری نداشته باشیم
    اگر از ایران خوشتون نمیاد…نیاد…حقیقتو که نمیتونید عوض کنید :))))

  64. درسته شاید نژاد پرست باشیم…
    اما از کجا فهمیدیم که باهوشیم؟؟؟؟
    اونی که کودنه، با یه صحنه عادی خندش میگیره اما برای خندوندن ایرانی ها، حتما باید یک لطیفه خنده دار یا یک فیلم خیلی خنده دار پخش کنید…
    یه سر بزنید…اینجا درباره حجم جمجمه توضیح داده
    http://artiyas1986.blogsky.com/-
    (این سایت هیچ ربطی به من نداره)
    شما که ادعا می کنید اعراب باهوشن خودتون تست هوش دادید؟
    من 143 شدم…
    چرا بعد انقلاب فهمیدیم باهوشیم؟
    به خاطر اینکه قبل انقلاب آمریکا امکانات در اختیارمون قرار داد و ما رو تنبل کرد…(درست همون کاری که الان داره با کشور هایی مثل عربستان می کنه) اما بعد انقلاب خدارو شکر این تنبلی از بین رفت
    برید و حرفای دکتر حسابی رو درباره هوش ایرانیا بخونید
    حتی ژاپنی ها هم به ما حسادت می کنن

  65. حدودا 10 تا موسسه در سرتاسر جهان ضریب هوش ملتها را اندازه می گیرند و نتیجه همه اشان این را نشان می دهد که ضریب هوش ترکها بالاتر از ایرانی ها ست کسی هست که توضیح دهد چرا ضریب هوش ترکها بالاتر از ایرانی هاست؟

  66. طبق تحقیقات انجام شده کشور های شرق آسیا باهوش ترین مردم دنیا هستند و کشور های خاورمیانه مثل ایران ضریب هوشی متوسطی دارند اما شاید نیم کره چپ مغز ایرانی ها بهتر کار کنه برای همین هم فکر می‌کنیم خیلی باهوشیم!!!!

  67. فکر نان باش خربزه ابه فکر کنم خوشی زده زیر دلتون.ایجا پول نداشته باشی پرفسور سمیعی هم باشی اوتی پس خواهشا با واقعیات زندگی کنید نه تخیل.

  68. ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﺪﺗﻲ ﭘﻴﺶ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﻳﻲ ﺭﻭ ﻣﻴﺨﻮﻧﺪﻡ ﺩﺭ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻫﻮﺵ و ﻧﻴﺮﻧﮓ ﺩﺭ DNAاﻳﺮاﻧﻲ ﻫﺎ و ﺩﻻﻳﻠﻲ ﻫﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ.

    اﻣﺎ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻢ ﭼﺮا ﺳﻌﻲ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ و ﻗﻮﻡ و ﻧﮋاﺩﺗﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﻜﻮﺑﻴﺪ و ﺑﮕﻴﻦ اﺩﻣﺎﻱ اﺣﻤﻘﻲ ﻫﺴﺘﻴﺪ!
    ﻧﮋاﺩ ﭘﺮﺳﺘﻲ ﻛﺎﺭ ﺩﺭﺳﺘﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻭﻟﻲ اﺭﻳﺎﻳﻲ ﻫﺎ اﺩﻣﺎﻳﻲ ﺑﻮﺩﻥ ك ب ﺳﺮﻋﺖ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﻛﺮﺩﻥ وﻛﻠﻤﻪ ي اﻳﺮاﻥ اﺯ ﺁﺭﻳﺎﻳﻲ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ.
    ﺩﻭﺳﺘﻲ ك ﮔﻔﺘﻦ ﻣﺮﺩم ﻭﻗﺘﺸﻮﻧﻮ ﭘﺎﻱ ﺷﺒﻜﻪ ﻫﺎﻱ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻫﺪﺭ ﻣﻴﺪن ﻣﻴﺨﻮاﺳﺘﻢ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﺷﻤﺎ ﭼﻨﺪ ﺩﺭﺻﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭ ﻣﻴﺸﻨﺎﺳﻴﺪ?ﺷﻤﺎﻳﻴﺪ و اﻭﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ي ﭼﻨﺪﻫﺰاﺭﻧﻔﺮﻩ ي ﻣﻌﺘﺎﺩ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ك ﺗﻮﻱ ﻫﻢ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻫﻲ ﻫﺎ و اﻃﺮاﻓﺘﻮﻥ ﺩﻳﺪﻳﺪ اﺣﺘﻤﺎﻝ ﻣﻴﺪﻡ ﺗﻮﻱ ﻳﻜﻲ اﺯ ﻛﻼﻥ ﺷﻬﺮ ﻫﺎ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻴﺪ ﻣﺜﻞ اﺻﻔﻬﺎﻥ ﻳﺎ ﺗﻬﺮاﻥﻭ اﻳﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ ي اﻣﺎﺭﻱ ﺑﺮاﻱ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻛﻞ اﻳﺮاﻧﻲ ﻫﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﻴﺲ ﻣﻨﻲ ك ﺳﻔﺮﻫﺎﻱ ﻣﺘﻌﺪﺩ و ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﻋﻤﺪﻩ ي ﻋﻘﺐ ﻣﻮﻧﺪﮔﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻮﻥ ﺭﻭ ﺗﻨﺒﻠﻲ ﻣﻴﺪﻭﻧﻢ ﮔﺮﭼﻪ اﻻﻥ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻋﻠﻢ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ ﻧﺴﺒﺖ ب ﺗﻮ ﻟﻴﺪ ﻋﻠﻢ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺑﺮاﺑﺮﻩ.
    ﻗﺎﺑﻞ ﺫﻛﺮ ﻣﻘﺎﻟﻪ ي ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ اﻧﮕﻠﻴﺲ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻳﻌﻨﻲ ﻛﺎﺭ ﺗﺤﻘﻴﻘﻲ ﻳﻚ ﻫﻢ ﻭﻃﻦ ك ﺑﺨﻮاﺩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ش ﺭﻭ ﺧﻮﺏ ﻧﺸﻮﻥ ﺑﺪﻩ ﻧﺒﻮﺩ.

  69. از افغانیایی مثل شما که با هوش تریم که با این همه دشمن وتحریم حداقل عرضه داریم امنیتی که هیچ کشور همسایه ما نداره رو فراهم کنیم احمق ونفهم شماهایین به خودتون نگاه نکنین بعد نظر بدین

  70. کسانیکه به ایرانی و نژاد ایرانی تهمت میزنند بهرطریقی تهمت میزنند پس مطمئن باشید هم با دولت مشکل دارند هم با مردم، من اهل خوزستان هستم و با همه قومهای ساکن آنجا آشنا هستم،تنها قومی که توی ایران همیشه خودشون رو ایرانی فرض نمیکنند، و از کشورای حاشیه ایران و حاشیه خلیج همیشگی فارس بدلیل همزبانی با آنها کمال جانبداری رو از آنها دارند عرب زبانها هستند. ایرانی و نژاد آریایی باهر ایدئولوژی در هیج شرایطی به کشور و نژادش برچسب ناتوانی و بیشعوری نمیزاره و توهین نمیکنه. شما چندنفر هم که تهمت زدید میزاریم پای پان عربیسم تون. برید توی کشورای عربی نشست جدایی طلبی بزارید تا کمی جلوتون گوشت گندیده (کمک مالی) بریزنند. نمک نشناسای نژادپرست پان.فعلا که همه کشوراتون وفامیلاتون دستشون پایین(…) آمریکا و اروپا هستو هرچی توی این چندسال باش بازی کردن چیزی گیرشون نیومد. مثل همون بقول خودتون مردتون (صدام) ک آخرش توی سوراخ موش پیداش کردن.

  71. مستر اقای ۱۱۱۱۱ تو اگه ده دقیقه با یک بیزینس من ایرانی بشینی بخواد یک چیز بهت بفروشه ۱۰۰۱ جور کلاه سرت میتونه بزاره ایا یه همچین کسایی نفهمن اگه تو راه درست استفاده بشه ایران=بهشت

  72. اقای یک ایرانی ایران به خاطر امثال شما ها اینقدر عقب مونده خوب بلدین همه چیزو توجیه کنید اگر ایران نفت و گاز نداشت الان برای کارگری به افغانستان می رفت راستی به غیر از نفت و گاز ایران چی داره صنعت خودروسازی که بعد از پنجاه سال تازه تصمیم گرفته خودروی دست دهم چین را مونتاژ کنه

  73. بابا جون ما ایرانیا چرا انقد به هم توهین میکنیم چرا انقد بی منطق و تعصبی و حسود و بی ادبیم واقعا چرا انقدر تو کار هم فضولی میکنیم چرا انقد دعوا میکنیم. اصلا به نظر هم احترام نمیذاریم بد همدیگرو میخوایم خیلی دو رو و دروغگوییم پشت همو خالی میکنیم همش همدیگرو قضاوت میکنیم اصا با همه دعوا داریم و عصبی ایم. چرا نمیخواید اینا رو قبول کنید. من یه آدم به شدت وطن پرستی هستم و این چیزا رو که تو ایران میبینم دلم میخواد گریه کنم شما نمیدونید که چه احساس و پیوند عمیقی نسبت به تک تک مردم ایران دارم و همه ی اینارو از رو دلسوزی میگم . هوش اینجا استفاده نمیشه و مردم نه کتاب میخونن و نه اطلاعات دارن همه خرافاتین. هوش به نژاد ربط نداره به سیستم آموزشی و نحوه ی استفاده از اون داره به عقیده ی من. چرا انقد تو گذشته زندگی میکنیم 2500 سال پیشه از این اوهام و توهمات دراید بیرون ما الان واقعا چی داریم واسه نمایش؟ به جای کوبیدن تو سر عربها یه کار دیگه بکنید از این غرور کاذب و مسخره دست بردارید. آقا یا خانوم یک ایرانی دقیقا با نظر شهرام موافقم همین آدم های مثل شما ایرانو به این وضع کشوندند. توروخدا بیایم از خودمون شروع کنیم یه کم با شعور تر و با فرهنگ تر باشیم. به نظر من ایرانیا بیشتر از اینکه کم هوش باشن بی فرهنگن…

  74. با سلام
    من فکر می کنم نتایج این مقاله درسته و جامعه ایران یه ضریب هوشی متوسط داره
    به نظر من اینکه بخواهیم ایرانیان موفق خارج از کشور رو ملاک باهوش بودن قرار بدیم در واقع تحلیل درستی انجام ندادیم چراکه این قبیل ادمای موفق رو بیشتر کشورها البته با درصدای کمی متفاوت دارن
    نکته جالب این مقاله اینه که کشور پیشرفته ای مثل امریکا هم ضریب هوشی متوسط داره. به نظر من این نشون میده که تاثیر برنامه ریزی و البته فرهنگ عمومی یک کشور روی پیشرفت اون کشور خیلی بیشتر از میانگین ضریب هوشیه.
    به هر حال من فکر میکنم مهمترین عامل عقب موندگی ایران نداشتن فرهنگ درست و برنامه ریزی اصولیه این که خیلی راحت دروغ میگیم، به هم توهین می کنیم، منافع شخصیمون رو به منافع ملی ترجیح میدیم، اساسا اهل برنامه ریزی و کار گروهی نیستیم و خیلی چیزای دیگه که اگه اصاح بشه ما هم میتونیم در حد خودمون پیشرفت کنیم و حرف واسه گفتن داشته باشیم
    با ارزوی پیشرفت ایران و ایرانی- موفق باشید

  75. دوستان این که چن تا نابغه تو ی کشور وجود داشته باشه نشون دهنده هوش کلی یک جامعه نیس.در ضمن ایرانیای خارج از کشور معمولا جزو فرهیختگان جامعه هستن که از کشور میرن. بنظرم ما ایرانیا اصلا باهوش نیستیم چون به راحتی سرمون کلاه میذارن.و بازیمون میدن باهوش ینی کسیکه از عقلش استفاده کنه نه احساسش هوش ینی قدر شناسی ما کسیکه بیشترین خدمتو به این مملکت کرده در حد شیطان پایین.میاریم و نابودش میکنیم . ویا بالعکس در حد خدا معصوم میدونیم.ما خیلی به مسایل سطحی نگاه میکنیم البته ی چیزیو نباید فراموش کرد و اون اینه که با هوش متوسطم میشه پیشرفت کرد واینکه هوش با شرایط زندگی ی ملت رابطه مستقیم داره

  76. به نظر من دین و حساسیتهای مذهبی و حماقت های یک سری از مسئولین تراز اول کشوری و به پایین که موجب سیستم تفکر کوتوله در کشور شده عامل اصلی این جور سوء افکارها است . وگرنه باهوش بودن به مرز بین کشور چه ربطی داره…… ها ؟
    ادم به شعور و معرفت خودش مربوطه و بس

  77. اینکه هوش ،مثل خیلی ازدیگر خصوصیات ، در گروههای مختلف انسانی متفاوت باشد کاملا باور پذیر است .اما باور به سر امد بودن هوش ایرانیان احتمالا در خود محوری و تفکر ابتدایی رشد نایافته
    ریشه دارد .

  78. درود بر دوستان.زنده باد ایران و ایرانی
    بنده کاملا مخالف این هستم که ما باهوش ترین افراد دنیا هستیم ابتدا اینکه با کدوم معیار اینو سنجیدید؟آیا تعریف ضریب هوشی رو میدونید؟پس چرا ژاپنی ها رو باهوش ترین افراد دنیا معرفی می کنند؟اگر هم دوستان پان ایرانیسم یا به اصطلاح افراط گرا فکر میکنند نژاد آریایی ایران نژاد برتر می باشد باید عرض کنم با کمی مطالعه تاریخ متوجه میشید به علت تجاوزهایی که به کشور عزیزمان شده این خلوص ننزادی فرضی کاملا از بین رفته مخصوصا با حمله یونان و ترکان و تاتار و مغول و اعراب تازی ما فقط اختلاط نژادی داریم و بس…به نظر بنده با توجه به اصل عدالت یکسان ایزد منان خداوند هیچ فرد یا قومی رو باهوش تر از سایرین نیافریده است و این فقط اشتیاق و عطش یک جامعه به سمت آگاهی و یادگیریه که بطور وراثت به نسل های بعد منتقل میشه از همین رو هست که بطور مثال ژاپنی ها و چینی ها سختکوش ترین افراد و اعراب تنبل ترین افراد در دنیا شناسایی می شوند این محیط و شرایط زندگی افراد و نوع زندگی گذشتگانه یک جامعه هست که روند یادگیری و سطح آگاهی عمومی یک جامعه رو تعیین میکنه..پس ما شرافت مکانی نداریم که نقطه ای خاصی روی کره زمین باهوش ترین جوامع را داشته باشه…چه بسا اگر بطور مثال داعش و طالبان در ژاپن بودند ما هیچوقت ژاپن شکوفا رو نداشتیم چون بسترش اماده نیست یا بطور مثال ممکنه نوابغ بسیاری در افغانستان و پاکستان داشته باشیم اما به علت جنگ های همیشگی این ملل از دیرباز هیچوقت شاهد شکوفایی این استعداد های بالقوه نبودبم..به نظر بنده اگر اکنون باهوش ترین جامعه این اکوسیستم خاکی نیستسم اما با توجه به دیرینه غنی فرهنگی تاریخی کشور عزیزمان جزو ده جامعه باهوش جهان هستیم و حضور بسیاری از نوابغ ایرانی در پست های شغلی خطیر جهان این مهم رو اثبات میکنه بهترین راه برای کسب این مقام تربیت فرزندانی اگاه و مشتاق به یادگیری می باشد و هموار کردن این مسیر فقط و فقط با فرهنگ سازی و جدایی از خرافات و مطالعه تاریخ و یادگیری بدون تعصب میباشد.به امید روزی که فرزندانی از این سرزمین بتوانند روزی پرچمدار علم و اگاهی جهان خاکی باشند.
    آمین

  79. چه ربطی داره اقای مبین به نظر من ایرانی ها باهوش ترین مردم دنیا هستن لطفا انقدر وطن فروش نباشین یه کم منطقی فکر کنین خدایی ما باهوش نیستیم اگه نبودیم چرا اکثر پزشکای کانادا ایرانین ورئس جمهورش از ایرانی ها تشکر کرد چرا ما تو هشت سال فقط هشت سال که جنگ داشتیم اون همه صلاح رو خودمون ساختیم وهیچ کشوری به ما کمک نکرد اونم توجنگ که اصلا امنیت و ارامش نیست چرا دانشمندای ایران رو ترور می کنن چرا معادلات ریاضی که مردم دنیا تو 15صفحه حل میکنن ما ایرانی ها تو یه خط چرا ما تو همین چند سال انقدر تو صلاح نظامی پشرفت کردیم خیلی چرا ها هست اگه با هوش ترین مردم دنیا نبودیم الان اختیار کشورمون دست خودمون نبود خواهش من از همه تون اینکه انقدر خودتونو پاییین نیارین

  80. بعضی ها خیلی بی عقل بی فرهنگن به خودشون مگن بی فرهنگ بی عقل درغ گو وووووووو اقا خودتون ایرانی هستیند؟؟؟؟؟

  81. خانم زینب:

    ۱) تا جایی که من خبر دارم، آماری وجود نداره که گفته باشه «اکثر پزشک‌های کانادا ایرانی» باشن.

    ۲) شاید رییس جمهور کانادا از ایرانی‌ها تشکر کرده باشه، اما دلیلی بر باهوش‌ترین بودن ایرانی‌ها نیست. اگر این طور باشه، تشکر که سهله، رییس جمهور کانادا دست کم یکی از اعضای کابینه‌اش یک خانم افغانی‌الاصله و وزیر دفاعش هم هندی‌الاصله (پس اگر تشکر رییس جمهور کانادا از گروهی از شهروندان به معنای باهوش‌ترین بودن در دنیا باشه، با این ترتیب افغان‌ها و هندی‌ها نابغه‌ترین انسان‌های کهکشان‌اند).

    ۳) اطلاعات من از تاریخ جنگ ایران و عراق محدوده. اما کمی بعید می‌دونم که تمام سلاح‌های جنگ رو ایران ساخته باشه. در ضمن اگر هم این طور باشه، باز به معنای باهوش‌ترین بودن در دنیا نیست (که اگر این طور باشه، باز هم آمریکایی‌ها و روس‌ها و فرانسوی‌ها و خیلی‌های دیگه باهوش‌ترین انسان‌های کهکشان می‌شن).

    ۴) فکر کنم ترور بعضی دانشمندان ایرانی ربطی به باهوش‌ترین بودن نداره. به نظرم مساله بیش‌تر سیاسیه.

    ۵) من جایی نشنیده‌ام که «معادلات ریاضی»ای باشن که مردم دنیا در ۱۵ صفحه حل کنن و ما ایرانی‌ها در یک خط. کمی موضوع عجیبه. اگر یک مساله‌ی ریاضی به کار و استدلال و ساختن مساله از پایه تا مرحله‌ی حل کامل نیاز داشته باشه، به ملیت ربط نداره.

    ۶) باز هم بعید می‌دونم پیش‌رفت و سلاح‌های نظامی نشان‌دهنده‌ی باهوش‌ترین بودن در دنیا داشته باشه. اگر این طور باشه، خیلی کشورها هستن که در سلاح‌های نظامی خیلی پیش‌رفته‌اند.

    ۷) باز هم با همون استدلال، خیلی کشورها هستن که اختیار کشورشون دست خودشونه. اگر بخواهیم نتیجه بگیریم که به این خاطر باهوش‌ترین مردم دنیاییم، پس مردم خیلی از کشورهای دنیا باهوش‌ترین مردم دنیا هستن و با اون استدلال، مردم کشورهایی که اختیار کشورهای دیگه هم دستشونه که باهوش‌ترین مردم کهکشان می‌شن.

    پس نوشت: املای درست کلمه «سلاح» است، نه «صلاح».

  82. کامنت‌ها رو که خواندم متوجه شدم کسانی که کمترین میزان هوش را دارند، ایرانی‌ها را باهوش‌ترین می‌دانند تا از این نمد برای خودشان هم کلاهی ساخته شود و باهوش بشوند. یه جور فرافکنی است برای این که عقده‌ی حقارت خودشان را پنهان کنند و با آن کنار بیایند. کسانی دم از هوش و نبوغ ایرانی‌ها و آن هم با صفت ترین می‌زنند که در چند جمله‌شان چندین غلط املایی دارند. یا به جای کسره از های غیرملفوظ استفاده می‌کنند. این افراد که این قدر ممارست و هوش نداشتند تا املای کلمات رو یاد بگیرند، مدعی‌اند نژاد برتر و با هوش بالاتر هستند.
    بعضی هم به مخترع‌های ایرانی اشاره می‌کنند که بسیاری‌شون فیک هستند. مخترعی بود که با چند تا روزنامه هم مصاحبه کرده بود و مدعی شده بود که دستگاهی برای تولید برق ساخته که با برق کار می‌کرد و از برقی که مصرف می‌کرد ،بیشتر برق تولید می‌کرد. همچین کودنی ایرانی بود و عده‌ای هم بودند که به هوش سرشار ایرانی‌ها برای اختراع چنین وسیله‌ای افتخار می‌کردند.
    راستی عربستانی که این همه بهش تاخته شده است، نزدیک به ۱۰ درصد میزان باسوادی شهروندانش بالاتر از ایران است. نکته جالب‌تر این که فاصله میان باسوادی زنان و مردانش هم حدود ۷ درصد کمتر از ایران است. یعنی هم باسوادتر از ایران هستند و هم تبعیض کمتری بین زنان و مردان‌شان برای سوادآموزی وجود دارد.

  83. افراد باهوش دنبال شناخت افراد باهوش نیستند اگر واقعا باهوش باشند چون خودشون حال و هوای باهوش بودن را تجربه کردن نیازی به شناخت افراد باهوش ندارن تا با محیط باهوش بودن آشنا بشوندمثلا افراد زیبا دنبال افراد زیبا نیستند اگر واقعا زیبا باشند.افراد باهوش از هوش خود بهره می برند نیازی برای تمجید دیگران ندارنداگر واقعا باهوش باشند . اگر ما ایرانیان باهوش هستیم نیازی به گفتار و تمجید دیگران نیست از بهره هوشی خود بهره خواهیم برد. با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه شاید برای شخص انگیزه باشه برای درست کردن حلوا. من استاد زیر سوال بردن ضرب المثل ها هستم

  84. در هر جامعه ای افرادی با هوش وجود دارند باید به یاد داشته باشیم یک شخص پر کار و باهوش می تواند دنیا را تغییر دهد ما نباید به گذشته خودمون بنالیم به فکر حال خودمون باشیم و کمی تلاش کنیم بنده که یک نوجوان 13 ساله هستم تمام تلاشم رو می کنم که تلاش کنم و بعد خودم رو مقایسه کنم.

  85. کجایی بودن مهم نیست کجا بودن مهم است . پس دوستان من به عنوان یک نابغه بهتون توصیه میکنم که خیلی خوب شد نابغه شدم

  86. هوش تنها 10% ارثییه و حدود 90% بسته به محیط و تغذیه است که الان هیچ کدوم از این دو عامل فراهم نیست پس چطور انتظار دارید کشورمون پیشرفت کنه؟ این تو هر مملکتی صادقه .اگر مجال برای فکر کردن وایده دادن فراهم نشه نخبه هم نداریم واین چیزها دور از انتظاری نیست تازه فرار مغز ها رو هم داریم …..

  87. سلام دوستان عزیز
    راستش رو بخواید ایرانی ها_نژادمون رو نمیگم بلکه ایرانی بودنمون رو میگم_ایرانی ها کلا تنبل هستند و البته باهوش هستند ولی عمل نمیکنند اگر اینقدر که کشور های آسیای جنوب شرقی فعالیت داشتند ما هم فعالیت داشتیم میتونستیم بهترین باشیم.نکته اینجاست که هم فعالیت بسیار بسیار پایینی داریم و هم از باهوش بودن و ذکاوت خودمون درست و کامل استفاده نمیکنیم.
    متاسفانه……………….
    ولی من نظرم به این هست که همه ایرانی ها و هم آریایی ها بسیار باهوش هستند.حالا بعضی اشخاص بیشتر و بعضی ها کمتر.
    مثلا هندی ها و آلمان ها هم نسل های بسیار بسیار قبلشون آریایی بودند و حالا ببینید چقدر پیشرفت کردند؟!!
    پس بکوشیم برای ایرانی بهتر،آریایی بهتر،آینده ای بهتر،آدم های بهتر………..

  88. هرکی گفته بیاد تو خمینی شهر روز عاشورا .قمه زنان خرترین ملل جهان را می بینه

  89. مشکل اصلی ما و جامعه ی ما اصلا این نیست که باهوش ترین کشور هستیم یا نیستیم اصلا هوش,ببینید دوستای عزیز خواهرا و برادرا اصلا من به شما و همه ی ایرانیا میگم که شما باهوشید و اتفاقا این که پیامبر عظیم شان اسلام نیز میگوید ما باهوشیم و از قضا فرهنگ غنی ما و سبقه ی تاریخی ما نیز این را نشان میدهد و اتفاقا ژاپنی ها هم به ما حسودی میکنن و آمریکا هم به خاطر اینکه جلوی هوش و ذکاوت مارا بگیرد با ما مخالفت میکند و ما او را دشمن قسم خورده خود می دانیم…. خب آیا واقعا این شما را راضی میکند.خب الان راحت شدید… فقط من چند تا خواهش از شما دارم که وقتی یک پیشرفت ای از سایر کشور ها دیدید ناراحت نشید مثلا وقتی میبینید برای تجهیزات نظامی پیشرفته باید از روسیه درخواست کنیم ناراحت نشوید وقتی دیدید گوشی هایی که دستتون رو یکی دیگه ساخته ناراحت نشوید وقتی حس کردید برای تحصیلات دانشگاهی باید برید خارج از کشور ناراحت نشید…. اتفاقا اگه دیدید از کار ی که دارید و زندگی که میکنید لذت نمی برید یا اونجور که حداقل می خواستید باشد نشده است ،ناراحت نشوید ببینید خواهرا برادرا ما نه مث ژاپن کشور وسیع داریم و ن مث سنگاپور منابع نفت و گاز داریم و اتفاقا نه مث آلمان نیروی کار جوان داریم و خیلی چیزها )البته به جز هوش) فقط و فقط به حمد الهی باهوشترین مردم دنیا هستیم و اتفاقا پیامبر نیز گفتند اگر علم در ثریا باشد مردمی از سرزمین پارس…ببینید نیاز نیست شما جواب بدید من جواب میدم اتفاقا جواب شما پیش منه خواهرا برادرا ببینید جواب شما این است که ،آمریکا شیطان بزرگ است و اینکه مرگ بر ضد ولایت فقیه و اینکه عربها سوسمارخواراند.و اینکه مرگ بر اسرائيل و اینکه ایرانیها باهوش ترین مردم دنیا سوار بر پراید هستند واینکه ما با امام زمان نظام عدل الهی را برپا میکنیم.

  90. در مورد هوش نمی تونم هیچ قضاوتی نمی تونم کنم. اما گمان میکنم ما ایرانی ها غالبا دراندیشیدن و روش درست استدلال دچار مشکلیم و باز هم تصور میکنم یک عامل اصلی اون سیستم آموزشی ماست که عمدا یا سهوا فکر کردن رو به آدم یاد نمی ده!

  91. پ ن. از دوستی شنیدم و بسیار پسندیدم : انسانها غالبا به نداشته هایشان فخر می فروشند!

  92. داداشا و ابجی های عزیز اینکه اون کشور که از همه باهوش تره لزوما موفق تره یه جمله ی احمقانس که سطحی نگرا بهش نگاه می کنن باهوش ترین ملت دنیاییم ولی درعوض تنبل ترینام هستیم عزیزان شاید ده درصد زندگی هوشه بقیش پشتکاره انقد این دوتا مسیلرو قاطی نکنید هوش ایرانو تاریخش نشون می ده ابوعلی سیناها و فردوسی ها وابوریحان بیرونی ها زکریای رازی هاش نشون می دن چرا اتیش تو ایران کشف شد؟؟؟چرا الکل زکریا اختراع کرد چرا کتاب قانون ابن سینا هنوز هم تو دانشگاهایی مثه هاروارد و اکسفورد و سوربونو… خونده میشه؟؟؟

  93. هوشی که برای کلاه برداری ودور زدن باشد همان به که نباشد

  94. بعد از حمله اعراب هجوم مغولان و ترکان و ستم و بدبختی های که مردم ایران در طی چند هزار سال به این طرف کشیدند،و بهتره بگم ما تنها نیم قرنه داریم درست زندگی میکنیم ، که دیگه از بلاهای نسل کشی ترک و مغول ،عرب خبری نیست ،تجربه ایرانیان موفق خارج نشون میده با یه سیستم کارامد اموزشی و تغذیه مناسب ایرانیان جایگاه خودشونو پیدا خواهند کرد،این که ما امروز افغانستان،پاکستان،عراق،سوریه نیستیم یا حتی افریقا نشان از توانایی ما در اداره خودمون رو در بدترین شرایط ممکن داریم و سعی میکنیم خوب زندگی کنیم،اگر باهوش ترین مردم دنیا نباشیم یکی از ملل دوراندیش و باهوش دنیا هستیم در کنار بقیه ملل،امیدوارم رادیکالیسم دینی رخت بر ببنده ،یکی از نقاط قوت ایرانی که بهش افتخار میکنم اینه که ما کار با دین و مذهب طرف نداریم و ازاد اندیشیم حتی ضرب المثل داریم عیسی به دین خود موسی به دین خود

  95. ظاهرا ضریب هوش ترکها بالاتر از ایرانیان است این نتیجه منو شگفت زده کرده مگه تمدن انها پایین تر از ما نیست همچنین ضریب هوش مغول ها 101 است مگر انها تا دیروز بربر و وحشی نبودند؟؟!! یکی به من توضیح بده که چرا ضریب هوش ترکها و مغول ها بالاتر از ایرانیانه؟؟!!

  96. طی تحقیقاتی معلوم شد کودکان ایرانی قبل از ورود به مدرسه باهوش ترین های دنیا بودن و ژاپنی ها کم هوش ترین ها
    اما بعد از اتمام دوره تحصیلشون این آمار تغییر می کنه و ضریب هوشی ژاپنی ها بیشتر می شه
    یعنی سیستم آموزشی ما صد در صد مشکل داره!!لطفا درباره سیستم آموزش ژاپنیا بیشتر تحقیق کنین و با کشورمون مقایسه کنین
    در ضمن قبل از انقلاب خیلی ها فکر می کردن آمریکا عاشق چشم و ابروشونه که همه ی امکاناتو در اختیارشون قرار داده و اجازه نمی ده حتی ایرانیا برای مشکلات زندگی شون و حل اونها فکر کنن اما تازه فهمیدیم آمریکا نمی خواسته ما فکر کردنو یاد بگیریم تا علیه خودش استفاده نکنیم
    ام حالاما ایرانیا رتبه اول پیشرفت علم در جهان هستیم و این خیلی مهمه چون بعد از انقلاب یاد گرفتیم از هوش برترمون استفاده‌کنیم بله ما خیلی هم با هوشیم چون پیامبرمون گفتن
    اگر علم در ستاره ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت)نه ژاپنی ها!!!!(

  97. به نظر من اگر دست از أین ،مراسمهای مذهبی ،منظورم عزاداریها که بر میگرده به هزار و چهار صد سال ،پیش ،فقط به احترام آن شخص بزرگ ،بالای تصویر تلویزیون،یک نوار مشکی بگذارن کافی است دست از این خرافه بازیها برداریم ,مثلا قمه زنی زنجیر زنی ،نمیدونم گل مالیدن به بدن ،،و خیلی چیزهای دیگه ،به نظرم همینها خیلی تاثیر داره روی رتبه بندی باهوش ترین ،وکم هوش ترین ،ازدواجهای فامیلی هم یکی دیگه هست که حتما باید برچیده بشه حتی باید جرم شناخته بشه اگر بعضی چیزهای دیگه را رعایت کنیم حتما باهوش ترین خواهیم ،شد،ولی متاسفانه الان نه باهوش نیستیم شاید درصد احمقها خیلی زیاده داخل ایران ،،باید کار کرد تلاش کرد ،زحمت کشید ،تا نواقص برطرف بشه ،وگر نه چند سال دیگه شاید دو درصد باهوش داشته باشیم 98،کم عقل ،یا شیرین عقل داریم

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *